Porzucone koszyki to jeden z największych problemów sklepów online. Nawet najbardziej atrakcyjna oferta może nie zostać sfinalizowana, jeśli proces zakupowy nie spełnia oczekiwań klientów. Oczekują oni od e-commerce wygody, szybkości, personalizacji, bezpieczeństwa danych oraz integracji kanałów sprzedaży. Co powoduje, że użytkownicy rezygnują z finalizacji transakcji – i jak InPost Pay pomaga to zmienić?
- Koszty dostawy — wysoka cena wysyłki to częsty powód rezygnacji z zakupu. Klienci zwracają szczególną uwagę na ten aspekt, często porównują koszty dostawy i nie chcą płacić więcej za dostawę niż za sam produkt.
- Zbyt długi i skomplikowany proces finalizowania transakcji — każdy dodatkowy krok to ryzyko utraty klienta. Konieczność przechodzenia przez kilka formularzy (okno logowania, wyboru metody dostawy, adresu wysyłki itp), zakładania konta czy brak szybkich metod płatności skutecznie zniechęcają.
- Ograniczona liczba metod płatności — brak ulubionej formy płatności klienta, w tym coraz bardziej rozpoznawalnej metody Kup dziś, zapłać później (Buy now, pay later), to częsty powód, dla którego klient szuka innego sklepu z podobnym asortymentem lub odkłada zakup w przyszłość.
- Problemy techniczne i brak optymalizacji strony — zawieszająca się strona, długi czas ładowania się jej komponentów, błędy w koszyku, kiepski UX, to wszystko wpływa na decyzję zakupową.
InPost Pay, to usługa odpowiadająca na potrzeby klientów, która rozwiązuje wyżej wymienione problemy.
Przejrzystość i możliwość wyboru preferowanej formy dostawy zwiększają szansę na finalizację transakcji.
Do tego przyjazny interfejs, umożliwiający finalizację zakupów już na karcie produktu, sprawia, że mimo problemów z ładowaniem strony sklepu, klient może szybko dokonać zakupu.
Klient może dokonać zakupu w kilku kliknięciach – bez rejestracji, bez zbędnych formalności. Wybór płatności i dostawy odbywa się w aplikacji InPost, gdzie dodatkowo można śledzić statusy wszystkich zamówień złożonych z InPost Pay a historia wszystkich tych transakcji, dostępna jest w jednym miejscu — zakładce “Zakupy” aplikacji InPost Mobile.
Klient ma dostęp do najpopularniejszych metod płatności – BLIK i portfele cyfrowe – w jednym miejscu. Bezpiecznie, wygodnie i szybko. Co istotne z punktu widzenia e-commerce, z InPost Pay dostępne są odroczone płatności.
Z punktu widzenia klienta istotny jest też fakt, że jego dane są bezpieczne w aplikacji InPost. Klient nie musi polegać na stronie sklepu – wszystko odbywa się w jednym, sprawdzonym i bezpiecznym ekosystemie.
Skontaktuj się z nami, wypełniając dane w poniższym formularzu lub skontaktuj się bezpośrednio z opiekunem handlowym InPost i sprawdź, jak w łatwy sposób włączyć InPost Pay w swoim sklepie!