Zamień porzucone koszyki w sfinalizowane transakcje – z InPost Pay to możliwe

porady dla ecommerce
Kobieta siedząca na kanapie z laptopem, obok tekst: "Przyczyny i rozwiązania na porzucone koszyki".

29 października 2025

Porzucone koszyki to jeden z największych problemów sklepów online. Nawet najbardziej atrakcyjna oferta może nie zostać sfinalizowana, jeśli proces zakupowy nie spełnia oczekiwań klientów. Oczekują oni od e-commerce wygody, szybkości, personalizacji, bezpieczeństwa danych oraz integracji kanałów sprzedaży. Co powoduje, że użytkownicy rezygnują z finalizacji transakcji – i jak InPost Pay pomaga to zmienić?  

  1. Koszty dostawy — wysoka cena wysyłki to częsty powód rezygnacji z zakupu. Klienci zwracają szczególną uwagę na ten aspekt, często porównują koszty dostawy i nie chcą płacić więcej za dostawę niż za sam produkt.
  2. Zbyt długi i skomplikowany proces finalizowania transakcji — każdy dodatkowy krok to ryzyko utraty klienta. Konieczność przechodzenia przez kilka formularzy (okno logowania, wyboru metody dostawy, adresu wysyłki itp), zakładania konta czy brak szybkich metod płatności skutecznie zniechęcają. 
  3. Ograniczona liczba metod płatności — brak ulubionej formy płatności klienta, w tym coraz bardziej rozpoznawalnej metody Kup dziś, zapłać później (Buy now, pay later), to częsty powód, dla którego klient szuka innego sklepu z podobnym asortymentem lub odkłada zakup w przyszłość. 
  4. Problemy techniczne i brak optymalizacji strony — zawieszająca się strona, długi czas ładowania się jej komponentów, błędy w koszyku, kiepski UX, to wszystko wpływa na decyzję zakupową. 

InPost Pay, to usługa odpowiadająca na potrzeby klientów, która rozwiązuje wyżej wymienione problemy.  

Przejrzystość i możliwość wyboru preferowanej formy dostawy zwiększają szansę na finalizację transakcji. 

Do tego przyjazny interfejs, umożliwiający finalizację zakupów już na karcie produktu, sprawia, że mimo problemów z ładowaniem strony sklepu, klient może szybko dokonać zakupu.  

Klient może dokonać zakupu w kilku kliknięciach – bez rejestracji, bez zbędnych formalności. Wybór płatności i dostawy odbywa się w aplikacji InPost, gdzie dodatkowo można śledzić statusy wszystkich zamówień złożonych z InPost Pay a historia wszystkich tych transakcji, dostępna jest w jednym miejscu — zakładce “Zakupy” aplikacji InPost Mobile.  

Klient ma dostęp do najpopularniejszych metod płatności – BLIK i portfele cyfrowe – w jednym miejscu. Bezpiecznie, wygodnie i szybko. Co istotne z punktu widzenia e-commerce, z InPost Pay dostępne są odroczone płatności.

Z punktu widzenia klienta istotny jest też fakt, że jego dane są bezpieczne w aplikacji InPost. Klient nie musi polegać na stronie sklepu – wszystko odbywa się w jednym, sprawdzonym i bezpiecznym ekosystemie. 

Skontaktuj się z nami, wypełniając dane w poniższym formularzu lub skontaktuj się bezpośrednio z opiekunem handlowym InPost i sprawdź, jak w łatwy sposób włączyć InPost Pay w swoim sklepie! 

wróć

Przekonaj się, co możesz zyskać
i wypełnij formularz.

Prosta integracja dostosowana do Twojego sklepu

Współpracujemy z Atomstore, IdoSell, Presta Shop, Shoper, WooCommerce, Magento2 lub API.


Dodatkowe funkcjonalności

Odzyskiwanie koszyków, sugestie produktowe, płatności odroczone, zbieranie zgód marketingowych.


Wzrost konwersji koszykowej nawet do 70%*


Widoczność w apce InPost

Finalizacja zakupów w apce InPost Mobile, z której korzysta już ponad 14 mln osób!

*na podstawie analizy danych e-sklepów i raportów wewnętrznych.

Uzupełnienie tego formularza zajmie tylko 1 minutę. Nasz przedstawiciel odezwie się do Ciebie w ciągu 2 dni roboczych.

Potrzebujemy Twojego NIP-u, ponieważ nasza oferta skierowana jest do firm

Dzieje się u nas dużo dobrego. Chcesz być na bieżąco? Jeśli to jeszcze przed Tobą, wyraż zgodę na otrzymywanie od InPost sp. z o. o. informacji o promocjach, produktach i usługach InPost sp. z o. o. innych spółek z Grupy Integrer oraz podmiotów współpracujących z tymi spółkami za pośrednictwem:

Powyższe zgody są dobrowolne. Możesz wycofać je w każdym czasie poprzez wysłanie żądania na następujący adres e-mail: dane_osobowe@inpost.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem. Administratorem Twoich danych osobowych jest InPost sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie (30-727), przy ul. Pana Tadeusza 4. Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych, w tym o przysługujących Ci prawach znajduje się w Polityce Prywatności.