Obecnie największym wyzwaniem dla sklepów internetowych jest nie tyle przyciągnięcie klienta na stronę zakupową, lecz zatrzymanie go na niej oraz ułatwienie mu złożenia zamówienia.
Według Instytutu Baymard, aż 70% konsumentów porzuca koszyki zakupowe i nie finalizuje transakcji. Mowa tutaj o rezygnacji z zakupu pomimo faktu dodania produktu do koszyka i chęci zapłaty, ale napotkania po drodze na trudności, które zniechęciły do dokończenia ścieżki zakupowej.
Zgodnie z raportem Gemius „E-commerce 2025” – 33% użytkowników wymienia „niewygodne wypełnianie formularzy” na urządzeniu mobilnym jako największy problem podczas e-zakupów. Jednocześnie około 90% Polaków skłonnych jest dokończyć zakup, gdyby istniała opcja 1-click checkout, która umożliwia finalizację zamówienia za pomocą jednego przycisku – takie rozwiązanie zapewni usługa InPost Pay.
Wyzwania dla sklepów w internetowym świecie
Dynamicznie zmieniający się ekosystem cyfrowy stawia przed sklepami internetowymi nowe wyzwania. Z jednej strony technologia sztucznej inteligencji (AI) coraz bardziej personalizuje wyniki wyszukiwania, zmuszając firmy do dostosowania się do nowych algorytmów. Z drugiej strony, wycofywanie plików cookies, które dotychczas były kluczowym narzędziem do śledzenia zachowań klientów, ogranicza dostęp do danych, niezbędnych do skutecznej reklamy i budowy relacji z konsumentami.
Rozwój e-commerce – strategia end-to-end
W obliczu tych zmian sklepy muszą inwestować w integrację swoich działań w ramach tzw. ekosystemów end-to-end (e2e) — czyli kompleksowych rozwiązań, które wspierają każdy etap ścieżki zakupowej: od odkrywania produktu, przez zakup, aż po dostawę.
Kluczową rolę w tym procesie odgrywają partnerstwa z dużymi platformami, które dysponują rozbudowaną bazą klientów oraz wartościowymi danymi na temat ich zachowań. Jedną z takich platform jest InPost Pay.
Jak InPost Pay odpowiada na wyzwania współczesnego e-commerce?
Usługa InPost Pay wspiera zarówno sklepy internetowe, jak i samych klientów. Podejście InPost Pay do zakupów internetowych jest rewolucją na rynku, ponieważ w jednym miejscu łączy wybór płatności oraz metody dostawy (Paczkomat lub kurier), a po złożeniu zamówienia – również śledzenie przesyłki.
InPost Pay dostarcza narzędzia, które ułatwiają finalizację transakcji i zwiększają widoczność produktów (etap discovery). Dzięki integracji z szeroką bazą klientów aplikacji InPost Mobile, usługa InPost Pay wpływa na zwiększenie konwersji koszykowej e-sklepów, które mają dostępną usługę na każdym etapie obecności klienta na stronie – karcie produktu i w koszyku zakupowym.
Szansa dla e-commerce: płatności i dostawy w jednym przycisku
Dane zgromadzone od startu InPost Pay jasno pokazują, że wdrożenie usługi zwiększa konwersję, ponieważ upraszcza ścieżkę zakupową, a tym samym minimalizuje ryzyko porzucania koszyków.
Jeśli chcesz wdrożyć usługę InPost Pay w swoim sklepie internetowym, skontaktuj się ze swoim przedstawicielem handlowym InPost lub wypełnij formularz kontaktowy. Jedynym warunkiem wdrożenia usługi jest korzystanie z usług logistycznych firmy InPost.