Czego oczekują klienci e-commerce?

porady dla ecommerce
Uśmiechnięty mężczyzna robiący zakupy online na laptopie, w dłoni trzyma kartę płatniczą.

21 października 2025

Obecnie największym wyzwaniem dla sklepów internetowych jest nie tyle przyciągnięcie klienta na stronę zakupową, lecz zatrzymanie go na niej oraz ułatwienie mu złożenia zamówienia. 

Według Instytutu Baymard,70% konsumentów porzuca koszyki zakupowe i nie finalizuje transakcji. Mowa tutaj o rezygnacji z zakupu pomimo faktu dodania produktu do koszyka i chęci zapłaty, ale napotkania po drodze na trudności, które zniechęciły do dokończenia ścieżki zakupowej. 

Zgodnie z raportem Gemius „E-commerce 2025” – 33% użytkowników wymienia „niewygodne wypełnianie formularzy” na urządzeniu mobilnym jako największy problem podczas e-zakupów. Jednocześnie około 90% Polaków skłonnych jest dokończyć zakup, gdyby istniała opcja 1-click checkout, która umożliwia finalizację zamówienia za pomocą jednego przycisku – takie rozwiązanie zapewni usługa InPost Pay. 

Wyzwania dla sklepów w internetowym świecie 

Dynamicznie zmieniający się ekosystem cyfrowy stawia przed sklepami internetowymi nowe wyzwania. Z jednej strony technologia sztucznej inteligencji (AI) coraz bardziej personalizuje wyniki wyszukiwania, zmuszając firmy do dostosowania się do nowych algorytmów. Z drugiej strony, wycofywanie plików cookies, które dotychczas były kluczowym narzędziem do śledzenia zachowań klientów, ogranicza dostęp do danych, niezbędnych do skutecznej reklamy i budowy relacji z konsumentami. 

Rozwój e-commerce – strategia end-to-end 

W obliczu tych zmian sklepy muszą inwestować w integrację swoich działań w ramach tzw. ekosystemów end-to-end (e2e) — czyli kompleksowych rozwiązań, które wspierają każdy etap ścieżki zakupowej: od odkrywania produktu, przez zakup, aż po dostawę. 

Kluczową rolę w tym procesie odgrywają partnerstwa z dużymi platformami, które dysponują rozbudowaną bazą klientów oraz wartościowymi danymi na temat ich zachowań. Jedną z takich platform jest InPost Pay. 

Jak InPost Pay odpowiada na wyzwania współczesnego e-commerce? 

Usługa InPost Pay wspiera zarówno sklepy internetowe, jak i samych klientów. Podejście InPost Pay do zakupów internetowych jest rewolucją na rynku, ponieważ w jednym miejscu łączy wybór płatności oraz metody dostawy (Paczkomat lub kurier), a po złożeniu zamówienia – również śledzenie przesyłki. 

InPost Pay dostarcza narzędzia, które ułatwiają finalizację transakcji i zwiększają widoczność produktów (etap discovery). Dzięki integracji z szeroką bazą klientów aplikacji InPost Mobile, usługa InPost Pay wpływa na zwiększenie konwersji koszykowej e-sklepów, które mają dostępną usługę na każdym etapie obecności klienta na stronie – karcie produktu i w koszyku zakupowym. 

Szansa dla e-commerce: płatności i dostawy w jednym przycisku 

Dane zgromadzone od startu InPost Pay jasno pokazują, że wdrożenie usługi zwiększa konwersję, ponieważ upraszcza ścieżkę zakupową, a tym samym minimalizuje ryzyko porzucania koszyków. 

Jeśli chcesz wdrożyć usługę InPost Pay w swoim sklepie internetowym, skontaktuj się ze swoim przedstawicielem handlowym InPost lub wypełnij formularz kontaktowy. Jedynym warunkiem wdrożenia usługi jest korzystanie z usług logistycznych firmy InPost. 

 

wróć

Przekonaj się, co możesz zyskać
i wypełnij formularz.

Prosta integracja dostosowana do Twojego sklepu

Współpracujemy z Atomstore, IdoSell, Presta Shop, Shoper, WooCommerce, Magento2 lub API.


Dodatkowe funkcjonalności

Odzyskiwanie koszyków, sugestie produktowe, płatności odroczone, zbieranie zgód marketingowych.


Wzrost konwersji koszykowej nawet do 70%*


Widoczność w apce InPost

Finalizacja zakupów w apce InPost Mobile, z której korzysta już ponad 14 mln osób!

*na podstawie analizy danych e-sklepów i raportów wewnętrznych.

Uzupełnienie tego formularza zajmie tylko 1 minutę. Nasz przedstawiciel odezwie się do Ciebie w ciągu 2 dni roboczych.

Potrzebujemy Twojego NIP-u, ponieważ nasza oferta skierowana jest do firm

Dzieje się u nas dużo dobrego. Chcesz być na bieżąco? Jeśli to jeszcze przed Tobą, wyraż zgodę na otrzymywanie od InPost sp. z o. o. informacji o promocjach, produktach i usługach InPost sp. z o. o. innych spółek z Grupy Integrer oraz podmiotów współpracujących z tymi spółkami za pośrednictwem:

Powyższe zgody są dobrowolne. Możesz wycofać je w każdym czasie poprzez wysłanie żądania na następujący adres e-mail: dane_osobowe@inpost.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem. Administratorem Twoich danych osobowych jest InPost sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie (30-727), przy ul. Pana Tadeusza 4. Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych, w tym o przysługujących Ci prawach znajduje się w Polityce Prywatności.