InPost Pay Strona główna
  • Dla Ciebie
  • Dla biznesu
  • Aktualności
  • Kontakt
  • FAQ
Włącz InPost Pay
  • Strona Główna
  • FAQ

FAQ

Użytkownik InPost Pay

To płatność i dostawa w jednym przycisku już na karcie produktu, którym przenosisz koszyk i całe zamówienie do apki InPost. Utwórz koszyk z InPost Pay w sklepie internetowym, a płatność i dostawę zrealizujesz jednym przyciskiem. Dodatkowo będziesz mógł śledzić zamówienia i ich status w jednej apce InPost - koniec z setkami maili i wiadomości z różnych sklepów. Do InPost Pay rejestrujesz się tylko raz, bezpiecznie kupujesz jednym przyciskiem, korzystasz ze swojej ulubionej dostawy i płatności, a co najważniejsze, wszystkie szczegóły Twoich zakupów, koszyki z różnych sklepów, płatności, dostawy, statusy i powiadomienia masz w jednej aplikacji!

InPost Pay to dużo więcej niż płatność - to zakupy od płatności po dostawę w jednym przycisku. Z InPost Pay można wygodnie płacić za koszyki z różnych sklepów. To kompletne rozwiązanie, które mieści płatności i dostawę z całą historią zamówień i powiadomienia z różnych sklepów w jednym miejscu - aplikacji InPost. Do InPost Pay rejestrujesz się tylko jeden raz, bezpiecznie kupujesz i płacisz, korzystasz ze swojej ulubionej dostawy, a co najważniejsze, wszystkie etapy Twoich zakupów, koszyki z różnych sklepów, płatności, dostawy, statusy i powiadomienia masz w jednej aplikacji!

W InPost Pay możesz płacić kartą debetową lub kredytową, BLIKIEM, portfelem elektronicznym lub zapłacić przy odbiorze (o ile sklep, posiada taką możliwość). Pamiętaj, że nie wszystkie metody płatności są dostępne we wszystkich sklepach.

Listę sklepów, w których możesz korzystać z InPost Pay znajdziesz na w aplikacji InPost Mobile w zakładce Zakupy

Wystarczy, że podczas zakupów online, na karcie wybranego produktu klikniesz przycisk "Utwórz koszyk z InPost Pay". Za pierwszym razem na danej przeglądarce internetowej, będziesz poproszony o wprowadzenie swojego numeru telefonu, na którym jesteś zalogowany w aplikacji IM - zrobisz to tylko raz dla danej przeglądarki. Kliknij Połącz, Wówczas Twój koszyk zostanie przeniesiony do Twojej aplikacji InPost, gdzie łatwo i wygodnie dokończysz zakupy. Możesz też dodawać kolejne produkty na stronie sklepu poprzez "dodaj do koszyka", a one będą pojawiać się równolegle w koszyku sklepu oraz w InPost Pay.

Oczywiście. Bezpieczeństwo to nasz priorytet. W InPost Pay Twoje dane chronimy zgodnie z najbardziej restrykcyjnymi standardami przechowywania i szyfrowania informacji.

Zaktualizuj aplikację InPost Mobile do najnowszej wersji i upewnij się, że Twoja apka jest zalogowana na numer telefonu, który posłuży Ci podczas zakupów online. W dolnym menu aplikacji otwórz zakładkę "Zakupy" i włącz InPost Pay. Wypełnij jednorazowo krótki formularz i gotowe. InPost Pay możesz też włączyć podczas pierwszych zakupów online po kliknięciu w przycisk "Utwórz koszyk z InPost Pay" na karcie produktu w sklepie.

Kartę możesz dodać na dwa sposoby. Podczas zakupów wybierz opcję płatności kartą, wprowadź dane karty i wybierz opcję "Użyj i zapamiętaj". Karta zostanie zapisana. Możesz też wejść w menu główne aplikacji InPost Mobile -> Ustawienia -> Konto InPost -> Zarządzaj profilem -> Karty płatnicze - Dodaj nową kartę. Po wprowadzeniu i zapisaniu danych karta zostanie zapisana.

W aplikacji InPost, w zakładce "Zakupy" w sekcji "Zamówienia" znajdziesz wszystkie opłacone i nieopłacone zamówienia. Po nadaniu numeru przesyłki przez sklep, zobaczysz numer przesyłki w szczegółach zamówienia oraz link do śledzenia paczki.

InPost Pay to płatność i dostawa w jednym przycisku już na karcie produktu, którym przenosisz koszyk i całe zamówienie do apki InPost. Od tej chwili śledzisz wszystkie swoje zamówienia online z różnych sklepów w jednej aplikacji. Nie musisz już zaglądać do statusów z każdego sklepu. W apce InPost widzisz podgląd tego co zamówione, opłacone, dostarczone. Wszystkie szczegóły Twoich zakupów, koszyki z różnych sklepów, płatności, dostawy, statusy i powiadomienia masz w jednej aplikacji!

Nie, korzystanie z InPost Pay nie wiąże się z żadnymi dodatkowymi opłatami.

Aby zwrócić produkt zakupiony przy pomocy InPost Pay postępuj zgodnie z polityką zwrotów danego sklepu.

W InPost Pay dostępne są dostawy przez Paczkomat, do PaczkoPunktu, oraz dostawa przez Kuriera.

Tak, możesz użyć kodu rabatowego w koszyku InPost Pay. Wystarczy na dole koszyka wpisać go w polu "Kod rabatowy". Po wprowadzeniu poprawnie kodu zostanie naliczona nowa cena za zakupy, a w podsumowaniu będzie widoczna informacja o rabacie.

Nie, odroczenie jest bezpłatne, pod warunkiem spłaty w ciągu 30 dni. Po tym czasie naliczane są odsetki za opóźnienie.

Masz 30 dni kalendarzowych. Jeśli termin przypada na dzień wolny, spłata przesuwa się na najbliższy dzień roboczy.

Wszystkie szczegóły (w tym termin spłaty) znajdziesz w apce InPost Mobile w zakładce finanse.

Umowa została wysłana na adres e-mail podany przy rejestracji. Hasłem do dokumentu jest Twój PESEL.

Płatność odroczona jest dostępna dla zakupów od 100 PLN. Nie ma maksymalnego limitu, o ile opcja „Zapłać za 30 dni" pojawia się w dostępnych formach płatności.

Odsetki za opóźnienie naliczane są w trybie dziennym od kwoty przeterminowanej za dany dzień wg. wzoru: Kwota zaległości × liczba dni zwłoki × ustawowe odsetki za opóźnienie / 365. Przykład: Kwota przeterminowana kredytu 100 zł. Liczba dni opóźnienia: 3. Ustawowe odsetki za opóźnienie: 10,25%. Kwota odsetek= 0,08 zł.

Tak, masz 14 dni na odstąpienie od Umowy.

Możesz dokonać spłaty, wchodząc do zakładki Finanse w apce InPost. Na liście znajdź zamówienie, które chcesz spłacić. Wejdź w jego szczegóły i kliknij „spłać”. Następnie wybierz metodę płatności, możesz to zrobić przy pomocy np. BLIKA lub płatności kartą. Jeśli wolisz możesz też dokonać spłaty tradycyjnym przelewem, informacje, jak to zrobić, znajdziesz na szczegółach spłaty.

Sprawdź

Sklep internetowy

Usługa InPost Pay to innowacja na rynku - nowy sposób na szybkie i wygodne zakupy online.  To kompletne rozwiązanie technologiczne, płatność i dostawa w jednym przycisku. Poprzez sparowanie z przeglądarką, e-shopper może wygodnie finalizować zakupy bez konieczności wypełniania formularzy i podawania swoich danych. Aplikacja InPost Mobile pamięta dane e-shoppera, jego ulubioną formę dostawy i ulubioną formę płatności. Klient może również śledzić wszystkie zamówienia z różnych sklepów w jednej aplikacji. InPost Pay daje spójne doświadczenie zakupowe w każdym e-commerce. 

Wdrożenie usługi InPost Pay w sklepie internetowym skraca ścieżkę zakupową, bo klienci rejestrują się tylko raz i kupują w wielu sklepach bez logowania, mają zapamiętaną ulubioną formę płatności i dostawy oraz finalizują zakupy w ulubionej apce InPost Mobile. A jeśli klient porzuci koszyk, przypomnimy mu o tym. InPost Pay odpowiada na potrzebę e-shoppera tj. minimum formalności, szybkie i intuicyjne zakupy.

Wdrożenie InPost Pay w sklepie internetowym pozwala na zachowanie spójnego doświadczenia zakupowego w wielu miejscach. Co więcej, klient nie musi za każdym razem wybierać metody płatności i dostawy, bo ma je już zapamiętane przez naszą apkę InPost Mobile. Po złożeniu zamówienia klient ma statusy, powiadomienia i podgląd zawartości zamówień w jednym miejscu.

Tak! Wdrożenie usługi InPost Pay pomoże zmniejszyć liczbę porzuconych koszyków, bo w oryginalny i skuteczny sposób przypomnimy klientowi o dokończeniu zakupów w Twoim sklepie internetowym. Finalizacja zakupów jest szybsza i łatwiejsza.

Usługa InPost Pay jest skierowana do wszystkich klientów indywidualnych i biznesowych, którzy chcą jeszcze szybciej i wygodniej robić zakupy online. W szczególności do klientów, którzy preferują zakupy bez logowania, jako ‘gość’. Nasza usługa pomoże im uniknąć wypełniania długich formularzy takich zakupów i zrobi to „za nich”, skracając cały proces do niezbędnego minimum.

Aby wdrożyć usługę InPost Pay w sklepie internetowym należy skontaktować się ze swoim przedstawicielem handlowym InPost lub wypełnić formularz kontaktowy. Aby móc włączyć usługę InPost Pay należy mieć wdrożoną usługę logistyczną InPost.

InPost Pay można  zaimplementować poprzez gotową wtyczkę dla WooCommerce - 7.5.1+, Wordpress 6.2, Magento - 2.4.5+, PrestaShop - 1.7.4 (aktualna wersja jest kompatybilna z 1.7.4, aktualizacja do 1.7.8) oraz poprzez integrację indywidualną z wykorzystaniem API. Wtyczki oraz dokumentacja techniczna znajduje się na stronie <a href="https://dokumentacja-inpost.atlassian.net/wiki/spaces/PL/overview?homepageId=622760">Developer Documentations - Confluence (atlassian.net)</a>.

Usługa InPost Pay spełnia wszelkie standardy branży, w tym organizacji płatniczych, a w szczególności PCI DSS, w zakresie procesowania transakcji płatniczych. Cała komunikacja, pomiędzy sklepem internetowym, a firmą InPost, w zakresie wymiany informacji o koszyku i zamówieniu jest zabezpieczona w oparciu o OAUTH2.

Środki z zamówień realizowanych przez InPost Pay przelewane są na rachunek akceptanta w następnym dniu roboczym po przyjęciu płatności. </br><b>Przykład</b>: środki za poprawnie wykonaną transakcję przez InPost Pay we wtorek zostaną wypłacone w następny dzień roboczy, tj. w środę. Równocześnie środki za zamówienia z piątku zostaną wypłacone w poniedziałek wraz z środkami za zamówienia z soboty i niedzieli.

Standardem rozliczenia zamówień składanych przez InPost Pay jest tzw. model netto, tj. wszelkie opłaty i prowizje potrącane są na bieżąco kwoty należnej Akceptantowi. </br><b>Przykład</b>: jeżeli Akceptant przyjmie płatność w kwocie 100 zł i równocześnie prowizja za dany typ transakcji wynosi 1% + 0,25 zł, to na rachunek akceptant zostanie przelane 99,75 zł. Równocześnie faktura wystawiona na koniec okresu rozliczeniowego będzie automatycznie opłacona.

Tak, usługę InPost Pay można uruchomić dla dowolnej liczby sklepów.

W celu zgłoszenia problemów dotyczących płatności przez InPost Pay należy skontaktować się z infolinią InPost.

Tak, podczas zakupów przez InPost Pay klient końcowy może korzystać z kodów rabatowych oraz dodawać produkty lub usługi dodatkowe dostępne w sklepie internetowym. Koszyk zakupowy InPost Pay zachowuje te same możliwości, co koszyk zakupowy w sklepie internetowym. 

Usługa InPost Pay dostępna jest wyłącznie w polskich złotych (PLN).

Nie, klient nie ma możliwości anulowania zamówienia, złożonego przez InPost Pay, w aplikacji mobilnej InPost Mobile.

Na ten moment "Zapłać za 30 dni” będzie dostępne w 100 wybranych sklepach w ramach programu pilotażowego. 

Należy dla każdego koszyka wysyłać w obiekcie payment_type "DEFERRED_PAYMENT". Metoda pojawi się na koszykach od 100 zł. 

Płatność odroczoną obsługuje Aion Bank, który na podstawie podanego przez klienta numeru PESEL i podstawowych danych pobranych z konta InPost, dokonuje oceny zdolności kredytowej użytkownika.  

Dla klienta płatność jest bezkosztowa, jeśli spłaci ją w terminie 30 dni. Spłata jest możliwa przez aplikację InPost Mobile lub przelewem tradycyjnym. Klienci otrzymują przypomnienia mailowe oraz sms o terminie spłaty od Aion Bank.

Merchant działa tak jak dotychczas, a gdy zleci zwrot środków, trafiają one automatycznie na spłatę należności klienta. Jeżeli klient wcześniej uregulował całość należności, w jego aplikacji pojawi się nadpłata do odbioru.

Metoda płatności zostanie udostępniona automatycznie, jeśli technicznie jest przesyłana przy każdym koszyku. W przypadku braku chęci wdrożenia jej do sklepu, można ją wyłączyć.

W przypadku potrzeby uzyskania wsparcia, zalecamy w pierwszej kolejności kontakt z infolinią InPost, a następnie z Aion Bank. W razie pytań związanych z kwestiami biznesowymi prosimy o przesłanie wiadomości na adres e-mail: integracjapay@inpost.pl.

Sprawdź

Newsletter

Dużo się u nas dzieje. Chcesz być na bieżąco?

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od InPost sp. z o.o. informacji o promocjach, produktach i usługach InPost sp. z o.o., innych spółek z Grupy Integer oraz podmiotów współpracujących z tymi spółkami za pośrednictwem:

Poczty elektronicznej (e‑mail)

Powyższe zgody są dobrowolne. Możesz wycofać je w każdym czasie poprzez wysłanie żądania na  następujący adres e‑mail: dane_osobowe@inpost.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem. Administratorem Twoich danych osobowych jest InPost sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie (30-727), przy ul. Pana Tadeusza 4.
Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych, w tym o przysługujących Ci prawach znajduje się w  Polityce Prywatności .

InPost Pay Strona główna
  • Dla Ciebie
  • Dla biznesu
  • Aktualności
  • Kontakt
  • FAQ

© InPost 2025.
All rights reserved.

  • Polityka prywatności
  • Klauzula informacyjna
  • Regulamin
  • Wejdź na nasz Facebook Wejdź na nasz Facebook
  • Wejdź na nasz Instagram Wejdź na nasz Instagram
  • Wejdź na nasz X Wejdź na nasz X