Płatności w e-commerce – czego oczekują klienci 

porady dla ecommerce
Wesołe dwie kobiety w sklepie z ubraniami.

24 października 2025

Współcześni klienci e-commerce cenią szybkość, wygodę i bezpieczeństwo transakcji. Dobrze zaprojektowany proces zakupowy może znacząco zmniejszyć liczbę porzucanych koszyków i zwiększyć sprzedaż. Kluczem do sukcesu jest zrozumienie potrzeb kupujących i wdrożenie rozwiązań, które na nie odpowiadają. Jednym z nich jest InPost Pay – usługa, która rewolucjonizuje finalizację zamówień online. 


Według raportu Gemius “E-commerce 2025” aż 33% użytkowników wskazuje niewygodne wypełnianie formularzy na urządzeniu mobilnym jako problem podczas zakupów online. Sprzedawcy muszą zadbać o to, by finalizacja zamówień była równie komfortowa i intuicyjna na każdym urządzeniu.  


 Dlaczego to ważne? Ponieważ to właśnie na ostatnim etapie zakupów sklepy tracą najwięcej klientów. Do najczęstszych przyczyn porzucania koszyków należą:   

  1. brak możliwości zakupu bez rejestracji, 
  2. zbyt długi czas dostawy, 
  3. brak zaufania do proponowanych metod płatności, 
  4. długi i skomplikowany proces finalizacji zamówienia.  

Rozwiązaniem jest InPost Pay – nasza nowoczesna usługa, która maksymalnie upraszcza i przyspiesza zakupy online. Klienci uzupełniają swoje dane oraz wybierają ulubioną metodę płatności i dostawy tylko za pierwszym razem. Przy kolejnych transakcjach w dowolnym sklepie zintegrowanym z usługą, preferowane opcje podpowiadają się automatycznie. Dzięki temu zakupy można zrobić jednym przyciskiem.  

InPost Pay to odpowiedź na rosnące oczekiwania klientów względem ścieżki zakupowej, w tym niechęć konsumentów do długich formularzy. Brak konieczności rejestracji w e-sklepie przekłada się na płynniejsze zakupy i wyższą konwersję na koszyku zakupowym – nawet o 70%! Szybciej, wygodniej i bez zbędnych formalności – tak powinny wyglądać zakupy online.   
 

Globalne trendy w świecie e-commerce, na które odpowiada InPost Pay  
 

Według raportu McKinsey kluczowe trendy we współczesnym e-commerce to m.in.:  

  1. personalizację procesu zakupowego,  
  2. intuicyjne UX/UI, 
  3. możliwość szybkiej finalizacji zamówień, 
  4. wygodne śledzenie paczek, 
  5. ekologiczne formy doręczeń, 
  6. programy lojalnościowe.  
     

Jeśli w swoim sklepie online mierzysz się z podobnymi problemami, warto wdrożyć InPost Pay.  

Pełna kontrola nad zamówieniem i budowanie lojalności 

InPost Pay oferuje nie tylko błyskawiczne płatności, ale także pełną kontrolę nad zamówieniem – od śledzenia przesyłki w aplikacji InPost Mobile, po wygodne formy dostaw do automatów Paczkomat®.  
 
W ramach usługi często oferujemy kupującym atrakcyjne promocje, które są w pełni sponsorowane przez InPost. Dzięki temu sprzedawcy mogą cieszyć się pełnym zyskiem, większą sprzedażą oraz rosnącą lojalnością i satysfakcją swoich klientów.   

Chcesz włączyć InPost Pay w swoim sklepie?  

Integracja InPost Pay ze sklepem online przynosi realne korzyści, a włączenie usługi jest proste. Wystarczy:  

  1. być klientem usług logistycznych InPost, 
  2. wypełnić formularz na stronie lub skontaktować się ze swoim opiekunem handlowym InPost, 
  3. podpisać umowę, 
  4. zainstalować wtyczkę w sklepie.  

Dzięki InPost Pay porzucone koszyki zmieniają się w realne zamówienia. To wygoda dla kupujących i większa sprzedaż dla sklepów. Otwórz się na transakcje prostsze i szybsze niż kiedykolwiek – dołącz do InPost Pay! 

wróć

Przekonaj się, co możesz zyskać
i wypełnij formularz.

Prosta integracja dostosowana do Twojego sklepu

Współpracujemy z Atomstore, IdoSell, Presta Shop, Shoper, WooCommerce, Magento2 lub API.


Dodatkowe funkcjonalności

Odzyskiwanie koszyków, sugestie produktowe, płatności odroczone, zbieranie zgód marketingowych.


Wzrost konwersji koszykowej nawet do 70%*


Widoczność w apce InPost

Finalizacja zakupów w apce InPost Mobile, z której korzysta już ponad 14 mln osób!

*na podstawie analizy danych e-sklepów i raportów wewnętrznych.

Uzupełnienie tego formularza zajmie tylko 1 minutę. Nasz przedstawiciel odezwie się do Ciebie w ciągu 2 dni roboczych.

Potrzebujemy Twojego NIP-u, ponieważ nasza oferta skierowana jest do firm

Dzieje się u nas dużo dobrego. Chcesz być na bieżąco? Jeśli to jeszcze przed Tobą, wyraż zgodę na otrzymywanie od InPost sp. z o. o. informacji o promocjach, produktach i usługach InPost sp. z o. o. innych spółek z Grupy Integrer oraz podmiotów współpracujących z tymi spółkami za pośrednictwem:

Powyższe zgody są dobrowolne. Możesz wycofać je w każdym czasie poprzez wysłanie żądania na następujący adres e-mail: dane_osobowe@inpost.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem. Administratorem Twoich danych osobowych jest InPost sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie (30-727), przy ul. Pana Tadeusza 4. Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych, w tym o przysługujących Ci prawach znajduje się w Polityce Prywatności.