Jak InPost Pay pomoże zwiększyć konwersje w sklepie internetowym

porady dla ecommerce
Z InPost Pay możliwy wzrost konwersji nawet do 70%

06 listopada 2024

Imponująca liczba odwiedzin, czy uplasowanie swojego sklepu wysoko w wynikach wyszukiwarki nie zawsze przekładają się na sprzedaż. Sklepy często musza mierzyć się z z równie imponującą liczbą porzuconych koszyków. Jak sobie z tym poradzić? Przygotowaliśmy kilka wskazówek, które pomogą w rozwiązaniu tego problemu. Poznaj InPost Pay i sprawdź jak pozytywnie wpływa na konwersję. 

Konwersja – kluczowy wskaźnik e-commerce

Współczynnik konwersji służy do sprawdzania liczby interakcji podjętych przez użytkowników na stronie internetowej, takich jak: 

  1. finalizacja zamówienia; 

  2. założenie profilu użytkownika; 

  3. wypełnienie formularza ze zgodą na wysyłanie e-maili z ofertami (newslettera); 

  4. wysłanie wiadomości z pytaniem o produkt lub usługę za pośrednictwem maila lub chatbota; 

  5. pobranie materiałów marketingowych, np. dokumentu PDF z ofertą; 

  6. obejrzenie filmu prezentującego np. produkty lub usługi. 

Przedstawicieli branży e-commerce interesuje głównie pierwszy podpunkt, czyli finalizacja zamówienia. Tymczasem, pozostałe interakcje, jak zostawienie e-maila, są tak samo ważne - mogą być wstępem do późniejszej sprzedaży. Pozostałe, takie jak udzielenie odpowiedzi na pytanie, mają również wpływ na opinię o Twojej marce. 

Dobry współczynnik konwersji – czyli jaki? 

Z różnych przyczyn konwersja w sklepach internetowych może nie okazać się satysfakcjonująco wysoka. Bywa, że w danej chwili znaczna grupa ludzi nie będzie zainteresowana Twoją ofertą, bądź - po prostu – użytkownik mógł odwiedzić Twoją witrynę przypadkowo. 

Ustalenie jednego uniwersalnego współczynnika konwersji dla wszystkich sklepów jest trudne. Każda branża posiada swoją specyfikę. Sporo zależy od kategorii produktów, jakie oferujesz klientom. Jeśli są to towary pierwszej potrzeby, np. środki czystości, konwersja na poziomie 1-2% będzie sygnałem, aby wdrożyć zmiany. W przypadku niektórych dóbr, takich jak np. produkty luksusowe, niskie wskaźniki sprzedaży są nadrabiane wysoką wartością pojedynczego koszyka. 

Przekonaj się, jak wygląda konwersja w Twoim biznesie online, stosując poniższy wzór: 

liczba konwersji / liczba osób, które odwiedziły stronę x 100%.   

Niebagatelne znaczenie we wzroście konwersji mają procesy finalizacji zakupów. Klienci sklepów online często porzucają wirtualne koszyki, kiedy okazuje się, że nie mogą np. skorzystać ze swojej ulubionej metody płatności, bądź sklep nie oferuje dogodnej formy dostawy. Tak samo często powodem okazuje się konieczność założenia konta na stronie sklepu. Właśnie tu przychodzi z pomocą InPost Pay. 

Czynniki, które negatywnie oddziałują na konwersję e-sklepu 

Niski współczynnik konwersji może mieć źródło w niewłaściwym działaniu strony internetowej. Jeśli kolejne podstrony wczytują się powoli, zniechęceni klienci mogą opuścić stronę i zrobić zakupy u konkurencji. Pomocą służą firmy optymalizujące witryny pod kątem działania w wyszukiwarkach komputerowych i mobilnych.  

Być może klienci nie finalizują zamówień, ponieważ wymagasz od nich założenia konta użytkownika. Niestety, nie wszyscy będą chcieli to zrobić. Wśród osób niechętnych znajdą się te, które mają styczność z Twoją firmą po raz pierwszy i nie mają jeszcze zaufania do Twojej marki. Wiele użytkowników jest świadomych niebezpieczeństw jakie wiąża się z podawaniem swoich danych niezaufanym administratorm i nie chcą się nimi dzielić. InPost Pay elminuje ten problem. Jeśli wdrożysz usługę do swojego sklepu, klient finalizuje zakup przez aplikację InPost Mobile, która najczęsciej ma już dane o użytkowniku. Opada też konieczność wypełniania długich formularzy. Aplikacja podpowiada ulubiona formę dostawy InPost i preferowaną formę płatności. InPost Pay to także szansa dla Ciebie do dotarcia do nowej bazy klientów - z aplikacji InPost Mobile korzysta aż 13 milionów użytkowników, którzy mogą stać sięTwoimi potencjalnymi konsumentami.   

Innym powodem niskiego wskaźnika konwersji bywają ograniczone opcje dostawy i płatności. Konsumenci niechętnie zmieniają przyzwyczajenia. Szeroki wybór opcji – dostosowany do potrzeb każdego - jest w tych czasach koniecznością. Rezygnacja z popularnych metod dostarczania zamówień i uiszczania opłat, staje się przyczyną dla kupujących do szukania innej strony z podobną ofertą, która spełnia ich oczekiwania. Zadbaliśmy, aby zakupy z InPost Pay były dopasowane do dotychczasowych zwyczajów Twoich klientów. Z tego względu umożliwiliśmy opłacanie zamówień kartą oraz poprzez: Przelew, Google Pay, Apple Pay i BLIK (opcje musi być dostępna w sklepie).  Ponadto, w InPost Pay klient otrzymuje dostep do wszystkich opcji dostarczania przesyłek, realizowanych przez naszą firmę - według badań Kantar, aż 94% badanych wskazuje Paczkomat® InPost jako ulubioną formę dostawy. 

Ogromne znaczenie dla wskaźnika konwersji ma także wygląd strony internetowej. Nieintuicyjny interfejs może przyczynić się do  problemów z wyszukaniem pożądanych produktów. Skutkuje to zazwyczaj opuszczeniem witryny. Zadbaj o przejrzyste menu, a także sprawnie działającą wyszukiwarkę artykułów, umieszczoną w widocznym miejscu.  

W celu budowania wiarygodności i zaufania konsumentów, zapewnij łatwy dostęp do jasno opisanych zasad zwrotów i reklamacji. Wielu klientów weryfikuje tego typu informacje jeszcze przed złożeniem zamówienia.  Dzięki temu wiedzą, co zrobić, gdy np. rozmiar produktu okaże się niewłaściwy lub towar z innych przyczyn nie spełni ich oczekiwań.  

Co jeszcze wpływa na konwersję? Chociażby sposób prezentacji produktów. Wszystkie artykuły powinny być zaprezentowane rzetelnie: zarówno pod kątem opisów, jak i wysokiej jakości zdjęć. Opisy powinny odpowiadać na wszystkie potencjalne pytania klientów i być  dopasowanymi do potrzeb wyszukiwarki. 

Na koniec zadbaj również, aby dotychczasowi konsumenci chętnie dzielili się opiniami na temat Twojego sklepu w sieci. Zachęć ich do tego np. za pośrednictwem personalizowanego e-maila. Pozytywne recenzje wzmocnią Twoją wiarygodność w oczach odbiorców i mają szansę zachęcić kolejne osoby do zakupów. Ważne, aby na kartach produktów, w widocznym miejscu, wyświetlały się recenzje zadowolonych klientów. Wdrożenie InPost Pay może pomóc ci uzyskać pozytywne opinie, na które składają się takie aspekty, jak np. wygoda zakupu i szybkość dostawy. Z InPost Pay podniesiesz jakość obu tych czynników. 

Niektóre sklepy prezentują również dane, mające dodatkowo zachęcić do zakupu, jak:  stan magazynowy, liczba dotychczas sprzedanych sztuk produktu albo osób aktualnie przeglądających ofertę. Informacja typu „Ostatnie artykuły” lub „Produkt na wyczerpaniu” mogą zmobilizować zastanawiających się klientów do szybszego podjęcia decyzji o zakupie.   

Podsumowanie 

Istnieje wiele przyczyn niskiego współczynnika konwersji w Twoim biznesie online – w wielu przypadkach problem rozwiążesz za sprawą wdrożenia usługi InPost Pay. Klienci chcą  kupować szybko i wygodnie. W InPost Pay wystarczy, że kupujący “doda do koszyka InPost Pay”, wpisze numer telefonu – ten sam, który podał przy rejestracji konta w InPost Mobile. Wówczas całe zamówienie zostaje przeniesione do aplikacji, gdzie użytkownik szybko i wygodnie dokończy zakupy.   

Z myślą o prostocie i czytelności, aplikacja InPost Mobile nie tylko umożliwia szybką finalizację zakupów z InPost Pay, ale też udostępnia wszystkie statusy zamówień realizowanych przez naszą innowacyjną usługę. Twój klient szybko i wygodnie sprawdzi status dostawy oraz – po pewnym czasie – wróci do historii swoich zamówień. 

Dzięki uproszczonemu procesowi zakupowemu, klienci korzystający z InPost Pay mogą zrealizować płatność i dostawę “jednym przyciskiem”. Wystarczy, że wcześniej wybrali preferowaną formę płatności i dostawy. Przede wszystkim, osoby te unikają żmudnego procesu rejestracji konta, ponieważ wszystkie informacje o zrealizowanych zamówieniach dostępne są w aplikacji InPost Mobile. Tym samym, kupujący szybko i wygodnie kończą zakupy, zanim coś oderwie ich uwagę od koszyka zakupowego oraz finalizacji zamówienia.   

Twoi Klienci osiągną wiele korzyści z używania InPost Pay i tym chętniej będą robić zakupy u Ciebie. Wielu naszych partnerów, którzy wdrożyli usługę InPost Pay do swoich sklepów, odnotowało znaczny spadek odsetka porzucanych koszyków. Czas na Twój ruch! 

Zachęcamy Cię do wypróbowania naszej usługi. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej i sprawdzić jak uruchomić ją włączyć w swoim sklepie, skontaktuj się z nami na https://inpostpay.pl/biznes#contact 

wróć