Google Shopping – czym jest? Jak skorzysta na nim e-commerce?

porady dla ecommerce
inpost pay

06 lutego 2024

Google Shopping to zaawansowana platforma e-commerce, oferująca możliwość prezentowania produktów bezpośrednio w wynikach wyszukiwania Google. Pozwala sklepom internetowym na dotarcie do szerokiego grona potencjalnych klientów, zwiększając tym samym ich widoczność i sprzedaż. Narzędzie to sukcesywnie staje się nieodłącznym elementem strategii marketingowych – czego warto się o nim dowiedzieć?

 

Google Shopping – co to?

Czym jest Google Shopping? To należąca do Google platforma e-commerce, będąca jednocześnie formą reklamy graficznej. Zapewnia internautom możliwość zobaczenia zdjęcia, ceny i nazwy wyszukiwanego przez nich produktu bez konieczności używania hiperłącza (odsyłającego do witryny sieciowej konkretnego sklepu). Stanowi rozwiązanie, z którego nie bez powodu korzysta coraz więcej przedsiębiorstw.

Popularność tego potężnego narzędzia wynika z korzyści, które zapewnia. Sprzedawcy zwiększają swoją widoczność w internecie oraz zyskują szansę na dotarcie do nowych klientów i wzrost sprzedaży; kupujący zaś nie muszą marnować swojego czasu na żmudne przeczesywanie stron wyświetlających się w wyszukiwarce, aby znaleźć atrakcyjne oferty.

Na sukces Google wpływa także prostota obsługi zapewnianego przez nich rozwiązania. Google Shopping API dostarcza zaawansowane usługi, przede wszystkim systemy remarketingowe i automatyczne licytacje, które pozwalają użytkownikom na skuteczną optymalizację kampanii reklamowych, a tym samym osiąganie lepszych wyników konwersji. Warto wspomnieć również o łatwej integracji z innymi platformami e-commerce i możliwości monitorowania wyników online w czasie rzeczywistym.

Sprzedaż na Google Shopping

Jak przedstawia się cennik Google Shopping? Podobnie jak w przypadku Google Ads – platforma działa na zasadzie modelu płatności za kliknięcie (CPC). Reklamodawcy płacą jedynie za kliknięcia, a nie same wyświetlenia reklamy. Pozwala to przedsiębiorcom uniknąć kosztów zbędnych, np. tych, które naliczałyby się po wpisaniu przez internautę konkretnej frazy kluczowej, a które nie skutkowałyby sprzedażą produktu.

Niestety, nie da się określić szczegółowo, ile będzie wynosić opłata za marketing w Google Shopping w Polsce – na ostateczną cenę wpływa wiele różnych, indywidualnych czynników (jak np. popularność słowa kluczowego i obecność konkurencji). Z tego powodu Google umożliwia ustawienie budżetu maksymalnego, dzięki czemu zainteresowani nie muszą martwić się, że zapłacą więcej, niż by tego chcieli.

Jakie są zalety korzystania z Google Shopping?

Klienci cenią sobie przejrzystość cenników. Podobny efekt mogą osiągnąć przedsiębiorcy e-commerce decydujący się na uczestniczenie w platformie Google Zakupy. Konsument zadowolony to konsument, który po oferowane artykuły powróci ponownie – to właśnie stanowi największą zaletę rozwiązania oferowanego przez Google.

Jak skorzysta na Google Shopping cała branża e-commerce? Na wyciągnięcie konkretnych wniosków potrzeba jeszcze czasu, ale eksperci są zgodni w stwierdzeniu, że na pewno pozytywnie.

wróć

Przekonaj się, co możesz zyskać
i wypełnij formularz.

Prosta integracja dostosowana do Twojego sklepu

Współpracujemy z Atomstore, IdoSell, Presta Shop, Shoper, WooCommerce, Magento2 lub API.


Dodatkowe funkcjonalności

Odzyskiwanie koszyków, sugestie produktowe, płatności odroczone, zbieranie zgód marketingowych.


Wzrost konwersji koszykowej nawet do 70%*


Widoczność w apce InPost

Finalizacja zakupów w apce InPost Mobile, z której korzysta już ponad 14 mln osób!

*na podstawie analizy danych e-sklepów i raportów wewnętrznych.

Uzupełnienie tego formularza zajmie tylko 1 minutę. Nasz przedstawiciel odezwie się do Ciebie w ciągu 2 dni roboczych.

Potrzebujemy Twojego NIP-u, ponieważ nasza oferta skierowana jest do firm

Dzieje się u nas dużo dobrego. Chcesz być na bieżąco? Jeśli to jeszcze przed Tobą, wyraż zgodę na otrzymywanie od InPost sp. z o. o. informacji o promocjach, produktach i usługach InPost sp. z o. o. innych spółek z Grupy Integrer oraz podmiotów współpracujących z tymi spółkami za pośrednictwem:

Powyższe zgody są dobrowolne. Możesz wycofać je w każdym czasie poprzez wysłanie żądania na następujący adres e-mail: dane_osobowe@inpost.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem. Administratorem Twoich danych osobowych jest InPost sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie (30-727), przy ul. Pana Tadeusza 4. Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych, w tym o przysługujących Ci prawach znajduje się w Polityce Prywatności.