Google Shopping to zaawansowana platforma e-commerce, oferująca możliwość prezentowania produktów bezpośrednio w wynikach wyszukiwania Google. Pozwala sklepom internetowym na dotarcie do szerokiego grona potencjalnych klientów, zwiększając tym samym ich widoczność i sprzedaż. Narzędzie to sukcesywnie staje się nieodłącznym elementem strategii marketingowych – czego warto się o nim dowiedzieć?
Google Shopping – co to?
Czym jest Google Shopping? To należąca do Google platforma e-commerce, będąca jednocześnie formą reklamy graficznej. Zapewnia internautom możliwość zobaczenia zdjęcia, ceny i nazwy wyszukiwanego przez nich produktu bez konieczności używania hiperłącza (odsyłającego do witryny sieciowej konkretnego sklepu). Stanowi rozwiązanie, z którego nie bez powodu korzysta coraz więcej przedsiębiorstw.
Popularność tego potężnego narzędzia wynika z korzyści, które zapewnia. Sprzedawcy zwiększają swoją widoczność w internecie oraz zyskują szansę na dotarcie do nowych klientów i wzrost sprzedaży; kupujący zaś nie muszą marnować swojego czasu na żmudne przeczesywanie stron wyświetlających się w wyszukiwarce, aby znaleźć atrakcyjne oferty.
Na sukces Google wpływa także prostota obsługi zapewnianego przez nich rozwiązania. Google Shopping API dostarcza zaawansowane usługi, przede wszystkim systemy remarketingowe i automatyczne licytacje, które pozwalają użytkownikom na skuteczną optymalizację kampanii reklamowych, a tym samym osiąganie lepszych wyników konwersji. Warto wspomnieć również o łatwej integracji z innymi platformami e-commerce i możliwości monitorowania wyników online w czasie rzeczywistym.
Sprzedaż na Google Shopping
Jak przedstawia się cennik Google Shopping? Podobnie jak w przypadku Google Ads – platforma działa na zasadzie modelu płatności za kliknięcie (CPC). Reklamodawcy płacą jedynie za kliknięcia, a nie same wyświetlenia reklamy. Pozwala to przedsiębiorcom uniknąć kosztów zbędnych, np. tych, które naliczałyby się po wpisaniu przez internautę konkretnej frazy kluczowej, a które nie skutkowałyby sprzedażą produktu.
Niestety, nie da się określić szczegółowo, ile będzie wynosić opłata za marketing w Google Shopping w Polsce – na ostateczną cenę wpływa wiele różnych, indywidualnych czynników (jak np. popularność słowa kluczowego i obecność konkurencji). Z tego powodu Google umożliwia ustawienie budżetu maksymalnego, dzięki czemu zainteresowani nie muszą martwić się, że zapłacą więcej, niż by tego chcieli.
Jakie są zalety korzystania z Google Shopping?
Klienci cenią sobie przejrzystość cenników. Podobny efekt mogą osiągnąć przedsiębiorcy e-commerce decydujący się na uczestniczenie w platformie Google Zakupy. Konsument zadowolony to konsument, który po oferowane artykuły powróci ponownie – to właśnie stanowi największą zaletę rozwiązania oferowanego przez Google.
Jak skorzysta na Google Shopping cała branża e-commerce? Na wyciągnięcie konkretnych wniosków potrzeba jeszcze czasu, ale eksperci są zgodni w stwierdzeniu, że na pewno pozytywnie.