Korzyści biznesowe dla sklepu online z wdrożenia InPost Pay

porady dla ecommerce
Kobieta w żółtej koszuli, słuchawki na uszach, napis "Technologia która sprzedaje".

28 listopada 2025

Nowoczesne płatności to nie tylko wygoda dla klienta, ale przede wszystkim twarde korzyści biznesowe dla właściciela sklepu internetowego. InPost Pay, to rozwiązanie zaprojektowane z myślą o zwiększeniu efektywności sprzedaży, ograniczeniu porzuconych koszyków i maksymalnym uproszczeniu procesu transakcyjnego. 

Wdrożenie InPost Pay może przynieść wymierne efekty już od pierwszych dni aktywacji: 

Wzrost konwersji 

Sklepy korzystające z InPost Pay notują nawet kilkudziesięcioprocentowy wzrost liczby zakończonych zakupów – dzięki uproszczonemu checkoutowi, który eliminuje zbędne kliknięcia, logowania i przeładowania. 

Wyniki osiągane przez sklepy dołączające do InPost Pay różnią się w zależności od kategorii oraz wolumenu sprzedaży. Dla przykładu, w sklepie Pancernik, po uruchomieniu usługi InPost Pay, nastąpiła znacząca poprawa wskaźnika konwersji koszykowej (dane własne InPost H1’25): 

  • ogólny wzrost w sklepie Pancernik wyniósł 20%, 
  • w kategorii kultura i rozrywka konwersja wzrosła średnio o 70%, 
  • w kategorii moda i elektronika wzrost konwersji wyniósł średnio 30%. 

Nawet 85% nowych klientów 

Dzięki silnemu wsparciu promocyjnemu ze strony InPost, sklepy z aktywną usługą InPost Pay notują napływ nowych użytkowników – aż 85% z nich dokonuje zakupu po raz pierwszy właśnie przez ten przycisk płatności. To nie tylko metoda finalizacji transakcji, ale aktywny kanał pozyskiwania klientów. 

Dodatkowo, 30% transakcji opłacanych metodą InPost Pay, posiada oznaczoną zgodę na komunikację marketingową. Dzięki temu sklep zamienia klientów-gości w lojalnych klientów, których cechuje duży potencjał na ponowne zakupy. Pomaga w tym także nowy program lojalnościowy, do którego przystąpiło już niemal 12 mln użytkowników. 

Udział w kampaniach promocyjnych InPost 

Sklepy z aktywną usługą mogą zostać uwzględnione w akcjach marketingowych i zniżkowych promowanych przez InPost – co przekłada się na większy ruch i dodatkową wartość promocyjną bez ponoszenia kosztów po stronie sklepu. 

„InPost Pay wspiera nasze działania marketingowe, oferując klientom atrakcyjne promocje i rabaty, co przedkłada się na wzrost sprzedaży i lojalność klientów.” – zaznacza Kamil Sosna – Manager ds. e-commerce w sklepie Tantis.  

Skala popularności przycisku Kup z InPost w sklepach  

Choć finalizacja zakupu odbywa się w aplikacji InPost, wszystkie najważniejsze informacje – jak zawartość koszyka, dane klienta, wybrana forma płatności czy adres dostawy – są w pełni synchronizowane ze sklepem. Dzięki temu możesz obsłużyć zamówienie bez żadnych przeszkód, a statusy płatności i przesyłki są na bieżąco aktualizowane. W skrócie: klient zyskuje wygodę, a Ty zachowujesz pełną kontrolę. 

Fakty mówią same za siebie: 15 milionów użytkowników korzysta z aplikacji InPost w Polsce, z czego ponad 10 milionów wybrało już InPost Pay. "Widać, że klienci doceniają możliwość realizacji całego procesu zakupowego w jednej aplikacji" - podkreśla Katarzyna Lewandowska - Dyrektor generalna marketingu i efektywności w Pasiekach Rodziny Sadowskich. 

Na drodze rozwoju – o nowościach w usłudze InPost Pay  

InPost Pay to technologiczne rozwiązanie odpowiadające na realne potrzeby współczesnego e-commerce. Wiesz, że teraz liczy się czas, wygoda i prostota. Postaw więc na możliwość połączenia płatności z dostawą w jednym kliknięciu i zyskaj realną przewagę konkurencyjną. 

Proces zakupowy w InPost Pay umożliwia konwersję klientów kupujących bez rejestracji (jako gość) w lojalnych, powracających klientów sklepu. To technologia, która naprawdę sprzedaje. Skontaktuj się z nami i przekonaj się, jakie to proste! 

wróć

Przekonaj się, co możesz zyskać
i wypełnij formularz.

Prosta integracja dostosowana do Twojego sklepu

Współpracujemy z Atomstore, IdoSell, Presta Shop, Shoper, WooCommerce, Magento2 lub API.


Dodatkowe funkcjonalności

Odzyskiwanie koszyków, sugestie produktowe, płatności odroczone, zbieranie zgód marketingowych.


Wzrost konwersji koszykowej nawet do 70%*


Widoczność w apce InPost

Finalizacja zakupów w apce InPost Mobile, z której korzysta już ponad 14 mln osób!

*na podstawie analizy danych e-sklepów i raportów wewnętrznych.

Uzupełnienie tego formularza zajmie tylko 1 minutę. Nasz przedstawiciel odezwie się do Ciebie w ciągu 2 dni roboczych.

Potrzebujemy Twojego NIP-u, ponieważ nasza oferta skierowana jest do firm

Dzieje się u nas dużo dobrego. Chcesz być na bieżąco? Jeśli to jeszcze przed Tobą, wyraż zgodę na otrzymywanie od InPost sp. z o. o. informacji o promocjach, produktach i usługach InPost sp. z o. o. innych spółek z Grupy Integrer oraz podmiotów współpracujących z tymi spółkami za pośrednictwem:

Powyższe zgody są dobrowolne. Możesz wycofać je w każdym czasie poprzez wysłanie żądania na następujący adres e-mail: dane_osobowe@inpost.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem. Administratorem Twoich danych osobowych jest InPost sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie (30-727), przy ul. Pana Tadeusza 4. Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych, w tym o przysługujących Ci prawach znajduje się w Polityce Prywatności.