Nowoczesne płatności to nie tylko wygoda dla klienta, ale przede wszystkim twarde korzyści biznesowe dla właściciela sklepu internetowego. InPost Pay, to rozwiązanie zaprojektowane z myślą o zwiększeniu efektywności sprzedaży, ograniczeniu porzuconych koszyków i maksymalnym uproszczeniu procesu transakcyjnego.
Wdrożenie InPost Pay może przynieść wymierne efekty już od pierwszych dni aktywacji:
Wzrost konwersji
Sklepy korzystające z InPost Pay notują nawet kilkudziesięcioprocentowy wzrost liczby zakończonych zakupów – dzięki uproszczonemu checkoutowi, który eliminuje zbędne kliknięcia, logowania i przeładowania.
Wyniki osiągane przez sklepy dołączające do InPost Pay różnią się w zależności od kategorii oraz wolumenu sprzedaży. Dla przykładu, w sklepie Pancernik, po uruchomieniu usługi InPost Pay, nastąpiła znacząca poprawa wskaźnika konwersji koszykowej (dane własne InPost H1’25):
- ogólny wzrost w sklepie Pancernik wyniósł 20%,
- w kategorii kultura i rozrywka konwersja wzrosła średnio o 70%,
- w kategorii moda i elektronika wzrost konwersji wyniósł średnio 30%.
Nawet 85% nowych klientów
Dzięki silnemu wsparciu promocyjnemu ze strony InPost, sklepy z aktywną usługą InPost Pay notują napływ nowych użytkowników – aż 85% z nich dokonuje zakupu po raz pierwszy właśnie przez ten przycisk płatności. To nie tylko metoda finalizacji transakcji, ale aktywny kanał pozyskiwania klientów.
Dodatkowo, 30% transakcji opłacanych metodą InPost Pay, posiada oznaczoną zgodę na komunikację marketingową. Dzięki temu sklep zamienia klientów-gości w lojalnych klientów, których cechuje duży potencjał na ponowne zakupy. Pomaga w tym także nowy program lojalnościowy, do którego przystąpiło już niemal 12 mln użytkowników.
Udział w kampaniach promocyjnych InPost
Sklepy z aktywną usługą mogą zostać uwzględnione w akcjach marketingowych i zniżkowych promowanych przez InPost – co przekłada się na większy ruch i dodatkową wartość promocyjną bez ponoszenia kosztów po stronie sklepu.
„InPost Pay wspiera nasze działania marketingowe, oferując klientom atrakcyjne promocje i rabaty, co przedkłada się na wzrost sprzedaży i lojalność klientów.” – zaznacza Kamil Sosna – Manager ds. e-commerce w sklepie Tantis.
Skala popularności przycisku Kup z InPost w sklepach
Choć finalizacja zakupu odbywa się w aplikacji InPost, wszystkie najważniejsze informacje – jak zawartość koszyka, dane klienta, wybrana forma płatności czy adres dostawy – są w pełni synchronizowane ze sklepem. Dzięki temu możesz obsłużyć zamówienie bez żadnych przeszkód, a statusy płatności i przesyłki są na bieżąco aktualizowane. W skrócie: klient zyskuje wygodę, a Ty zachowujesz pełną kontrolę.
Fakty mówią same za siebie: 15 milionów użytkowników korzysta z aplikacji InPost w Polsce, z czego ponad 10 milionów wybrało już InPost Pay. "Widać, że klienci doceniają możliwość realizacji całego procesu zakupowego w jednej aplikacji" - podkreśla Katarzyna Lewandowska - Dyrektor generalna marketingu i efektywności w Pasiekach Rodziny Sadowskich.
Na drodze rozwoju – o nowościach w usłudze InPost Pay
InPost Pay to technologiczne rozwiązanie odpowiadające na realne potrzeby współczesnego e-commerce. Wiesz, że teraz liczy się czas, wygoda i prostota. Postaw więc na możliwość połączenia płatności z dostawą w jednym kliknięciu i zyskaj realną przewagę konkurencyjną.
Proces zakupowy w InPost Pay umożliwia konwersję klientów kupujących bez rejestracji (jako gość) w lojalnych, powracających klientów sklepu. To technologia, która naprawdę sprzedaje. Skontaktuj się z nami i przekonaj się, jakie to proste!