Sprzedaż na marketplace – działanie, korzyści i metody płatności

porady dla ecommerce
inpost pay

15 stycznia 2024

Platforma marketplace to wirtualny rynek, czyli przestrzeń, w której różni sprzedawcy oferują swoje produkty lub usługi, a zainteresowani mogą zakupić je w obrębie jednego miejsca. Dzięki zastosowaniu tego modelu sprzedaży przedsiębiorcy zyskują możliwość dotarcia do szerokiego grona potencjalnych klientów, co zwiększa ich szansę na wygenerowanie zadowalającego przychodu. O czym trzeba jeszcze wiedzieć?

 

Na czym polega sprzedaż na marketplace?

Sprzedaż na marketplace polega na ogłaszaniu produktów i usług poprzez użycie specjalistycznych platform internetowych, które pełnią funkcję pośrednika pomiędzy poszczególnymi sklepami a klientami.

Jak to działa krok po kroku? Zainteresowani sprzedawcy rejestrują się na dowolnie wybranej przez siebie platformie, a następnie udostępniają ofertę sklepu. To pozwala zapoznać się z nią klientom odwiedzającym witrynę i jednocześnie porównać ją względem innych, zamieszczanych przez pozostałych handlarzy. Konsumenci zestawiają ze sobą ceny, opisy produktów oraz opinie innych użytkowników, dzięki czemu wybierają najkorzystniejszą propozycję.

Klient składa zamówienie i dokonuje płatności (nadal w obrębie tej samej strony internetowej), a sprzedawcy przygotowują i wysyłają starannie przygotowany pakunek. Platforma zapewnia infrastrukturę potrzebną do przeprowadzenia całej transakcji. To prosta metoda, która zapewnia korzyści wszystkim stronom uczestniczącym w sprzedaży.

Sprzedaż na zagranicznych marketplace – czy to opłacalne?

Czy zamieszczanie ogłoszeń na zagranicznych marketplace jest opłacalne? To zależy. Takie działanie zaleca się sprzedającym, którzy handlują np. elektroniką lub samochodami. Ofertę dotyczącą artykułów spożywczych (oraz wszystkich pierwszej potrzeby) lepiej będzie zamieścić w ramach serwisu lokalnego – produkty posiadające krótką datę przydatności do spożycia mogą zepsuć się w trakcie transportu.

Korzyści wynikające ze sprzedaży na marketplace

Uczestniczenie w internetowych platformach sprzedażowych zapewnia przedsiębiorcom kilka korzyści. Każdy marketplace przyciąga dużą liczbę zainteresowanych, co oznacza zwiększoną szansę dotarcia do potencjalnych klientów – usługodawcy korzystają z istniejącej już bazy konsumentów, a to przyspiesza tempo sprzedaży.

Ponadto wszystkie produkty znajdujące się w marketplace są prezentowane w jednym miejscu, co zwiększa ich widoczność. Platformy sprzedażowe osiągają wysokie pozycje w wynikach wyszukiwań przeglądarek internetowych. Owocuje to większą liczbą odwiedzających stronę i wyższym współczynnikiem konwersji.

Na sam koniec warto wspomnieć, że sprzedaż na marketplace pozwala przedsiębiorcom zmniejszyć koszty prowadzenia własnego sklepu internetowego. Nie muszą oni inwestować w tworzenie i utrzymanie infrastruktury e-commerce, obsługę płatności, marketing i logistykę. Wybrane platformy wykonują te zadania samodzielnie, w zamian za niewielką prowizję od sprzedaży.

Jakie metody płatności występują na marketplace?

Co warto wiedzieć o płatnościach marketplace? Zwykle klienci opłacają zamówienia za pomocą:

  • kart płatniczych;
  • płatności elektronicznych;
  • przelewów bankowych;
  • gotówki (przy odbiorze).

Każdy więc ma wybór, co do dogodnej dla niego formy płatności, niezależnie od indywidualnych preferencji. Marketplace to przestrzeń zapewniająca korzyści każdemu, zarówno przedsiębiorcom, jak i klientom – warto jednak przekonać się o tym samemu.

wróć

Przekonaj się, co możesz zyskać
i wypełnij formularz.

Prosta integracja dostosowana do Twojego sklepu

Współpracujemy z Atomstore, IdoSell, Presta Shop, Shoper, WooCommerce, Magento2 lub API.


Dodatkowe funkcjonalności

Odzyskiwanie koszyków, sugestie produktowe, płatności odroczone, zbieranie zgód marketingowych.


Wzrost konwersji koszykowej nawet do 70%*


Widoczność w apce InPost

Finalizacja zakupów w apce InPost Mobile, z której korzysta już ponad 14 mln osób!

*na podstawie analizy danych e-sklepów i raportów wewnętrznych.

Uzupełnienie tego formularza zajmie tylko 1 minutę. Nasz przedstawiciel odezwie się do Ciebie w ciągu 2 dni roboczych.

Potrzebujemy Twojego NIP-u, ponieważ nasza oferta skierowana jest do firm

Dzieje się u nas dużo dobrego. Chcesz być na bieżąco? Jeśli to jeszcze przed Tobą, wyraż zgodę na otrzymywanie od InPost sp. z o. o. informacji o promocjach, produktach i usługach InPost sp. z o. o. innych spółek z Grupy Integrer oraz podmiotów współpracujących z tymi spółkami za pośrednictwem:

Powyższe zgody są dobrowolne. Możesz wycofać je w każdym czasie poprzez wysłanie żądania na następujący adres e-mail: dane_osobowe@inpost.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem. Administratorem Twoich danych osobowych jest InPost sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie (30-727), przy ul. Pana Tadeusza 4. Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych, w tym o przysługujących Ci prawach znajduje się w Polityce Prywatności.