Karta produktu w sklepie internetowym – jakie informacje powinna zawierać? Niezbędnik w e-commerce

porady dla ecommerce
osoba wypełniająca dane w książce

04 lipca 2024

Aby efektywnie sprzedawać, trzeba wiedzieć, jak przedstawić swoje produkty. Informacje o towarach inaczej przekazuje się w handlu stacjonarnym, a inaczej w e-commerce. W drugim przypadku liczy się karta produktu. Co to jest, jaką rolę ogrywa i co powinna zawierać? Oto kompleksowy poradnik!

 

Rola karty produktu w sklepie internetowym

Karta produktowa służy przede wszystkim przedstawieniu towaru. Ma zaprezentować jego wszelkie parametry techniczne, a także informacje niezbędne do podjęcia decyzji o zakupie. Powinny się one znajdować zarówno w opisie, jak i na zdjęciach, które stanowią nieodłączny element każdej karty produktu.

Strona odgrywa rolę zachęcającą użytkownika do zakupu. Należy umieścić na niej np. opis korzyści płynących z dysponowania daną rzeczą. Musi być przekonujący, aby konsument chciał dodać produkt do koszyka. Ponadto karta pełni funkcję pozycjonującą, ponieważ w pewnym stopniu wpływa na to, jak kształtują się wyniki wyszukiwania w Google.

Dobra karta informacyjna produktu ma funkcję sprzedażową. To od niej w dużej mierze zależy, czy klient zdecyduje się na zakup w danym sklepie. Można zatem śmiało stwierdzić, że to właśnie ona jest jednym z czynników decydujących o konwersji. To witryna, na której użytkownik musi odnaleźć wszystko, co interesuje go na temat towaru.

Interaktywna karta produktów – czym jest?

Karta charakterystyki produktu może być statyczna i zawierać jedynie suche informacje, ale taka nie zawsze dobrze sprzedaje. Coraz częściej stosuje się interaktywne sposoby zainteresowania konsumentów. Nowoczesna karta zawiera kreatywne rozwiązania, w tym ruchome elementy, ciekawe grafiki czy nagrania.

Wiele opcji interaktywnego przedstawienia produktu dają ubrania. Często poza zdjęciami klienci mogą uruchomić również film z modelem lub modelką, którzy prezentują, jak dany fason wygląda na różnych sylwetkach. W przypadku butów często istnieje opcja oglądania modelu w 360 stopniach.

Powinno się umożliwić użytkownikowi przybliżanie zdjęć, aby dostrzegł wszystkie interesujące go szczegóły. Jeśli produkt podlega personalizacji (np. zmianie koloru), to warto udostępnić klientom generator, który na bieżąco będzie zmieniał wygląd produktu wraz z wprowadzanymi przez nich zmianami. Coraz częściej w sklepach online można zamawiać ubrania z haftowanymi napisami, które da się projektować z poziomu strony.

W aplikacjach mobilnych sklepów dobrym rozwiązaniem jest połączenie prezentacji artykułu z dostępem do aparatu. W ten sposób pozwala się użytkownikowi na wirtualne przymierzenie butów czy dopasowanie do siebie koloru szminki. Za pomocą jednego kliknięcia uzyskuje on dostęp do wizualizacji i sprawdza, czy odpowiada jego potrzebom.

Responsywność karty produktu

Osoby kupujące przez internet często dokonują transakcji na urządzeniach mobilnych. Trzeba zadbać o to, aby karta katalogowa produktu dobrze prezentowała się zarówno na komputerze, jak i na smartfonie. Wszelkie funkcje interaktywne muszą działać tak samo dobrze na wszystkich sprzętach.

Kiedy klient nie widzi produktu dokładnie, nie może powiększyć zdjęcia czy ma problem z dodaniem czegoś do koszyka, zwykle porzuca stronę i udaje się do konkurencji. Nie ma w tym nic zaskakującego. Dlatego na etapie projektowania user experience trzeba pomyśleć o użytkownikach wszystkich urządzeń.

Elastyczny układ poszczególnych elementów karty pozwala na odpowiednie skalowanie do rozmiaru ekranu. Wielkość liter powinna być dopasowana do urządzenia tak, aby opis czytało się wygodnie bez konieczności obracania wyświetlacza czy powiększania treści.

Przyciski np. dodające produkt do koszyka muszą znajdować się w widocznych miejscach, aby użytkownik od razu wiedział, jak rozpocząć finalizację zamówienia. Strona powinna się szybko ładować bez znaczenia, na jakim sprzęcie się ją uruchamia.

Niezbędnik – co powinna zawierać karta produktu w sklepie internetowym?

Obowiązkowym elementem karty specyfikacji produktu jest nazwa oferowanego towaru. Należy umieścić ją w górnej części witryny. Kolejny aspekt to zdjęcia, które powinny być w wysokiej rozdzielczości i dokładnie prezentować dany przedmiot. Najlepiej postawić na oryginalne fotografie, które realnie obrazują wszelkie detale produktu. Mają one zastąpić oglądanie rzeczy w sklepie stacjonarnym. Jeśli to możliwe, warto nagrać również wideo.

Kluczową kwestię stanowi cena towaru. Powinna być dobrze widoczna i znajdować się w górnej części strony. Niedaleko niej warto umieścić informację o stanie magazynowym danego produktu. Czasami powiadomienie o tym, że coś znajduje się na wyczerpaniu, przyspiesza decyzję zakupową konsumenta. Jeśli produkt jest niedostępny, użytkownik powinien mieć opcję ustawienia powiadomienia o ponownym zasileniu magazynu.

Opis przedmiotu musi zawierać wszelkie parametry techniczne, a także wskazywać na korzyści płynące z posiadania rzeczy. Można zastosować storytelling, który mocno oddziałuje na wyobraźnię odbiorcy. Liczy się umieszczenie wszystkich danych, jakie mogą się wydać ważne klientowi – materiały, wymiary, kolory itd.

W przypadku sprzętów elektronicznych, budowlanych czy innych ważna jest karta techniczna produktu. Powinny się w niej znaleźć dane dotyczące m.in. mocy urządzeń, procesorów, oprogramowań czy rodzajów akumulatorów. Takie informacje czytelnie prezentują się w tabelkach.

Warto umieścić również takie elementy jak:

  • wskazówki pielęgnacyjne,
  • informacje dotyczące zwrotu lub reklamacji,
  • opinie innych użytkowników,
  • koszty dostawy,
  • podobne produkty sugerowane.

Jeśli masz swój sklep online i opracowujesz właśnie ofertę, to koniecznie zapoznaj się z naszą nową usługą. InPost Pay to coś, co wzniesie Twoją konwersję na wyżyny. Polega na umożliwieniu klientom płacenia i wybierania metod dostawy za pomocą jednego przycisku właśnie na karcie produktu! Po kliknięciu "Utwórz koszyk z InPost Pay" całe zamówienie jest przenoszone do aplikacji InPost Mobile, gdzie klient może wygodnie dokończyć zakupy.

Konsumenci mogą ustawić swój ulubiony typ płatności i doręczeń, a następnie pomijać cały proces wypełniania formularzy w kolejnych e-sklepach. Płacą za pośrednictwem InPost Pay, a dane o zamówieniach pojawiają się w ich aplikacjach InPost Mobile. To odpowiedź na potrzeby współczesnych klientów, dążących do jak najszybszych i bezpiecznych rozwiązań online.

Jeśli działasz w branży e-commerce, dołóż wszelkich starań, aby produkty z Twojej oferty zostały jak najlepiej przedstawione. Konkurencja w internecie jest ogromna, dlatego działania ku zwiększaniu konwersji są bardzo ważne. A my możemy Ci w nich pomóc!

wróć