Dlaczego księgarnie online wybierają InPost Pay? Poznaj historie sukcesu naszych Partnerów

porady dla ecommerce
alt=""

08 maja 2025

Dziś wygrywa ten, kto potrafi skrócić dystans między potrzebą klienta a finalizacją zakupu. Właśnie dlatego w sklepach z kategorią "książki" warto wdrożyć InPost Pay. To odpowiedź na nowe oczekiwania rynku: szybkie zakupy, intuicyjną płatność i odbiór nawet następnego dnia. Przekonaj się, jak technologia InPost Pay może realnie wpłynąć na wyniki Twojego e-sklepu. 

Czym jest InPost Pay i jakie przynosi korzyści? 

 InPost od zawsze podejmował się wyzwań, myśląc nieszablonowo i usprawniając procesy, które wydawały się nie do uproszczenia. Równie ważne jest dla nas wspieranie polskich e-biznesów - zwłaszcza w świecie, w którym wygrywają ci, którzy potrafią zapewnić użytkownikowi szybkie, płynne i bezpieczne zakupy. Właśnie dlatego stworzyliśmy unikalną usługę InPost Pay – nowoczesne rozwiązanie skrojone na miarę oczekiwań klientów i zapewniające wyjątkowe doświadczenie zakupowe. 
 
InPost Pay łączy proces zakupowy, płatność i logistykę w jednym, intuicyjnym środowisku – bez potrzeby przekierowań na zewnętrzne strony. Sklep jest zintegrowany z aplikacją InPost Mobile, co pozwala użytkownikowi sfinalizować zakup w ciągu kilku sekund. Tym samym usługa doskonale odpowiada na potrzeby współczesnego klienta mobilnego. Co więcej, zaufanie klientów do InPost przekłada się na większą wiarygodność sklepów korzystających z naszej usługi. 

Dlaczego jeszcze warto postawić na InPost Pay? Integracja z usługą umożliwia Twojemu e-sklepowi dotarcie do bazy ponad 14 milionów użytkowników aplikacji InPost Mobile. Dzięki temu Twoje produkty mogą być prezentowane w zakładce „Zakupy” w aplikacji, co zwiększa ich widoczność i przyciąga nowych klientów. Ponadto, technologia automatycznie przypomina o porzuconych koszykach, skutecznie zachęcając klientów do dokończenia zakupów. Dzięki temu możesz odzyskać utracone transakcje i zwiększyć współczynnik konwersji. 

Case study: Gandalf.com.pl – automatyzacja procesu zakupowego 

Księgarnia Gandalf.com.pl była jedną z pierwszych firm, które postawiły na wdrożenie InPost Pay. Nasze rozwiązanie pozwoliło na skrócenie procesu zakupowego w sklepie z kilku kroków do jednego kliknięcia. 

 

„Początkowo klienci nie byli przekonani do nowego narzędzia, ale zachęciły ich atrakcyjne kody rabatowe i świetnie przemyślany proces. Co jeszcze było kluczowe? Klient nie musiał opuszczać aplikacji, a to znacząco wpływało na jego komfort i decyzyjność (…). Wdrożenie przyczyniło się do lepszego zarządzania logistyką oraz wzrostu konwersji aż o 30%!" – podkreśla Radosław Cetnarowicz, Członek zarządu i Dyrektor e-commerce w firmie Gadalf.  

Już teraz możesz sprawdzić, jak prezentuje się przycisk „kup z Inpost Pay” w księgarni: Gandalf.com.pl 

Korzyści według sklepu Gandalf: 

  • szybka realizacja zamówień, 
  • wzrost konwersji koszykowej nawet o 30%, 
  • zwiększenie średniej wartości zamówienia, 
  • wygoda, która zachęca klientów do powrotu, co znacząco obniża koszty ich pozyskania, 
  • atrakcyjne akcje rabatowe, dodatkowo zachęcające do korzystania z InPost Pay. 

Case study: Matfel.pl – odpowiedź na potrzeby nowoczesnego klienta

Księgarnia Matfel.pl zauważyła, że coraz więcej klientów oczekuje prostoty i natychmiastowych zakupów. Wdrożenie InPost Pay poszło nadzwyczaj sprawnie. Usługa idealnie wpasowała się w istniejące w firmie procesy i rozwiązania techniczne, bez konieczności modyfikacji serwisu internetowego. 

 

Co zyskał biznes Matfel po wdrożeniu? "Klienci docenili nie tylko to, że nadążamy za trendami, ale też je wyznaczamy, bo wprowadziliśmy to rozwiązanie jako jedni z pierwszych (…) InPost Pay jest polską odpowiedzią na światowe standardy” - tak uruchomienie usługi ocenia jeden z menedżerów firmy Matfel. 

Jednocześnie, uruchomienie usługi one-click payment z InPost Pay wpłynęło na ogólny wzrost rozpoznawalności marki na rynku. W efekcie firma dociera z komunikacją do nowych potencjalnych klientów. Pomocne okazały się też liczne akcje rabatowe i promocyjne w aplikacji InPost Mobile. 

Efekty wdrożenia InPost Pay w sklepie Matfel.pl: 

  • zauważalny wzrost konwersji oraz zmniejszenie liczby porzuconych koszyków, 
  • przyspieszenie realizacji zamówień, 
  • akcje rabatowe zauważane przez klientów, 
  • zwiększenie średniej wartości koszyka zakupowego, 
  • lepsze doświadczenie zakupowe wpływające na lojalność klientów. 

Case study: Tantis.pl – kompleksowa obsługa klienta z jednego poziomu 

Księgarnia Tantis także postawiła na InPost Pay – przede wszystkim, aby zwiększyć wygodę swoich klientów i rozwijać innowacyjne rozwiązania e-commerce. Tantis podkreśla, że InPost oraz dostawy przez Paczkomat® cieszą się dużą popularnością, co buduje zaufanie klientów. Wprowadzenie kolejnej usługi, opartej o rozwiązania naszej marki, zwiększa pozytywny odbiór użytkowników. 

 

"Chcemy przeciwdziałać migracji klientów ze strony sklepu, oferując zintegrowane interfejsy (…) Dążymy do budowania trwałych relacji z klientami oraz marką InPost” - podkreśla przedstawiciel firmy Tantis. “InPost Pay to obecnie od 5 – 10% transakcji w naszym sklepie, a w okresach promocyjnych liczba ta wzrasta nawet do 30%.” 

Firma Tantis skorzystała z InPost Pay, jako narzędzia do całościowej obsługi zamówień. Podkreśliła wielowymiarowe korzyści po wdrożeniu: od znaczących wzrostów konwersji (60% w ciągu kilku miesięcy od wdrożenia) po rekordowe wyniki sprzedaży w wybranych kategoriach (1 500 zamówień na klocki Lego® w 2 dni). 

Największe atuty InPost Pay z perspektywy Tantis.pl: 

  • 5-10% wszystkich transakcji sklepu jest realizowana przez InPost Pay, a w okresach promocji liczba ta rośnie nawet do 30%! 
  • znaczący wzrost sprzedaży, lojalności oraz liczby powracających klientów, 
  • pozytywne opinie na temat płatności i szybkość procesu zakupowego, 
  • obniżony wskaźnik reklamacji, 
  • specjalne rabaty i atrakcyjne promocje InPost Pay przyciągają uwagę klientów. 

InPost Pay – polska technologia, która wyznacza standardy 

W obliczu rosnącej konkurencji w e-commerce, kluczową rolę odgrywa pozytywne doświadczenie zakupowe. InPost Pay to proste i skuteczne rozwiązanie, które usprawnia proces płatności, skracając go do zaledwie kilku sekund. Taka optymalizacja przekłada się na realne korzyści dla e-sklepu: wzrost konwersji, lojalności klientów i zwiększenie średniej wartości zamówienia. Dodatkowym atutem jest brak kosztów wdrożenia – płacisz tylko za zrealizowane transakcje, zgodnie ze stawkami operatora płatniczego. 

InPost Pay to rozwiązanie stworzone na polskim rynku, które nie tylko dorównuje międzynarodowym standardom, ale w wielu aspektach je wyprzedza. To technologia zbudowana z myślą o wygodzie klienta i efektywności biznesu. Integracja płatności z dostawą, eliminacja barier zakupowych, dynamiczne akcje rabatowe i promocje – wszystko to przekłada się na większą rozpoznawalność marki i rosnącą liczbę powracających klientów. 

Firmy, które wdrożyły InPost Pay, zgodnie podkreślają jego wpływ na usprawnienie procesów operacyjnych i poprawę wyników sprzedażowych. Niezależnie od branży, jedno jest pewne – InPost Pay jest nie tylko połączeniem płatności i dostawy w jednym przycisku, ale skutecznym narzędziem budowania przewagi konkurencyjnej w e-commerce.  

Czy Twój e-sklep jest gotowy na kolejny krok?  

Sprawdź szczegóły oferty i skontaktuj się z nami: inpostpay.pl/biznes. 

wróć