Jak z InPost Pay możesz zmniejszyć liczbę porzuconych koszyków w swoim sklepie internetowym?

porady dla ecommerce
inpost pay

29 listopada 2023

Prowadzenie handlu w internecie oznacza nie tylko radość z osiąganych zysków – to często także wiele wyzwań. Należą do nich także próby ograniczania porzuconych koszyków, czyli podejmowanie działań zachęcających użytkowników do sfinalizowania transakcji. Pomogą w tym zarówno nasze rady, jak i nowa usługa, którą proponujemy sklepom e-commerce, chcącym podnieść konwersję.

 

Porzucone koszyki zakupowe – problem wielu sklepów internetowych

Duży wybór produktów w ofercie, atrakcyjniejsze niż u konkurencji ceny i dobra widoczność w sieci to czynniki mające wpływ na sukces sklepu internetowego. Choć jednak są one kluczowe, nie przesądzają jeszcze o tym, czy klienci będą finalizować transakcje. Istotne znaczenie mają jeszcze inne czynniki takie jak np. proponowane metody dostawy oraz dostępne opcje płatności. Jeśli nie odpowiadają one na oczekiwania klientów, skutkiem staje się porzucanie wirtualnych koszyków na ostatnim etapie zakupów.

Z problemem tracenia konsumentów na ostatnim etapie ścieżki zakupowej borykają się sklepy internetowe na całym świecie. Dla osób, które nie prowadzą działalności handlowej w sieci, zaskoczeniem może być odsetek osób porzucających koszyk. Badania przeprowadzone przez duński instytut Baymard wykazały, że dzieje się tak w przypadku aż niespełna 70% wejść na stronę e-sklepu. Co ważne, liczbę porzuconych zakupów w znacznym stopniu można ograniczyć.

Czynniki wpływające na częstotliwość porzucania koszyków zakupowych

Zwiększenie konwersji, czyli liczby transakcji w stosunku do wszystkich wejść na stronę e-sklepu, wymaga m.in. stworzenia jak najkrótszej ścieżki zakupowej. Cały proces realizacji zamówienia, od znalezienia produktu do finalizacji transakcji, powinien być możliwie jak najprostszy. Jak osiągnąć pożądany efekt? Pierwszym krokiem jest poznanie przyczyn porzucania koszyków, do których należą:

  1. błędy techniczne utrudniające korzystanie ze strony sklepu;
  2. zła optymalizacja witryny pod kątem UX;
  3. brak zniżek na zakupy;
  4. niewystarczająca ilość środków na koncie;
  5. rezygnacja z produktu po sprawdzeniu informacji o nim lub konsultacji;
  6. niedostateczna liczba metod dostawy;
  7. zbyt mały wybór sposobów zapłaty za towar.

Błędy techniczne

Trzeba sprawdzić, jak działa strona sklepu. Jeśli podstrony wczytują się powoli, należy liczyć się z tym, że konsument zdecyduje się porzucić koszyk. Większość ruchu w sieci pochodzi z urządzeń mobilnych, a klienci wykorzystują głównie smartfony. Ważna jest optymalizacja strony pod tym kątem.

Nieprawidłowy UX

Bywa tak, że sklep dopasował stronę zarówno do prawidłowego wyświetlania na ekranach komputerów, jak i telefonów, a mimo to nadal boryka się z problemem. Przyczyn warto szukać w niewłaściwym user experience (UX). Brak jasnego podziału produktów na kategorie, wymóg rejestracji przed dokonaniem transakcji i zbyt zawiłe formularze to najczęstsze powody niskiej konwersji.

Rabaty i inne czynniki finansowe

Sklep internetowy, który nie daje klientowi okazji na zaoszczędzenie pieniędzy, traci na konkurencyjności. Magnesem dla konsumentów są m.in.: darmowa dostawa i kod zniżkowy na cały asortyment lub konkretne kategorie.

Co ciekawe, istnieją sposoby na zwiększenie sprzedaży. Jak jednak wpłynąć na to, by klient kupił produkt, mając co do niego wątpliwości lub kiedy brakuje na niego pieniędzy? Do tego celu wystarczy wykorzystać remarketing. Baner reklamowy wyświetlający się na odwiedzanych przez niedoszłego klienta stronach zwiększa prawdopodobieństwo, że internauta wróci do sklepu i złoży zamówienie.

Metody dostawy i płatności

Jakie powinny być zakupy online? Szybkie i wygodne. Dla każdego klienta może to jednak oznaczać coś innego. Właśnie z tego powodu trzeba zadbać o to, by dostał jak najszersze możliwości wyboru. Jednym ze sposobów jest wdrożenie różnych metod dostaw. Brak czasu lub inne przyczyny, które wykluczają czekanie na kuriera, sprawiają, że wielu konsumentów wybiera wygodniejsze sposoby odbioru, w tym z naszych automatów Paczkomat®.

Rozwój dostaw do maszyn paczkowych przyczynił się do popularyzacji metod płatności przez internet. Niestety, nie wszystkie są proste i wygodne. Konieczność logowania się na swój profil w serwisie transakcyjnym banku stanowi dla klienta dobry powód, by zostawić koszyk i szybciej kupić ten sam produkt u konkurencji. Na szczęście liczbę takich sytuacji da się ograniczyć poprzez wdrożenie systemu szybkich płatności. Niewątpliwie pomoże w tym nasza nowa usługa – InPost Pay.

Jak InPost Pay pomoże Ci zmniejszyć liczbę porzucanych koszyków w e-commerce?

InPost Pay to stworzony przez nas system płatności online do minimum upraszczający dokonywanie transakcji za zakupy w sklepach internetowych. W odróżnieniu od innych tego typu usług wystarczy jednorazowa rejestracja w usłudze, by płacić za produkty na wielu witrynach bez potrzeby wypełniania każdorazowo długich formularzy. W ten sposób eliminujemy jedną z przyczyn porzucania zakupów w e-sklepach.

Co więcej, InPost Pay jest zintegrowane z aplikacją InPost Mobile. Zapisane w niej ulubiona forma płatności i dostawy (np. Paczkomat w wybranej lokalizacji) sprawiają, że od wejścia na stronę sklepu do złożenia zamówienia klienta dzieli tylko kilka kliknięć. Już to znacznie zwiększa szansę na redukcję liczby porzuconych koszyków, a w dodatku sprawia, że zakupy stają się przyjemnością i zajmują znacznie mniej czasu.

Co jednak, gdy klient i tak porzuci koszyk tuż przed sfinalizowaniem transakcji? W takim przypadku InPost Pay przypomni mu o pozostawionych zakupach i zachęci do powrotu na stronę sklepu. Nasze know-how oraz skuteczna komunikacja sprawią, że ten klient rozważy ponownie dokończenie zakupu. Wypróbuj usługę InPost Pay w swoim sklepie i przekonaj się, jak wzrosną Twoje zyski!
 

wróć