Prowadzenie sklepu internetowego wiąże się z wieloma wyzwaniami. Przy rosnącej konkurencji w e-commerce inwestycje w nowoczesne technologie stają się koniecznością. Jednym z rozwiązań, które mogą pomóc, jest one step checkout – uproszczony proces składania zamówień, który ułatwia klientom zakupy. Wyjaśniamy, na czym polega, jakie problemy może rozwiązać, zwłaszcza w kontekście naszej usługi - InPost Pay!
Co to jest one step checkout?
One step checkout to nowoczesna alternatywa dla tradycyjnego, wieloetapowego procesu finalizacji zamówienia w sklepie internetowym. Jak wskazuje sama nazwa („one step” oznacza po angielsku „jeden krok”), rozwiązanie to sprowadza się do maksymalnego uproszczenia zakupów - cały proces odbywa się w ramach jednego kroku.
To innowacyjne rozwiązanie, które przynosi właścicielom sklepów online dużo korzyści. W praktyce zrewolucjonizowało ono proces składania zamówień, czyniąc go znacznie bardziej przejrzystym. Wszystko dzięki temu, że klient widzi na jednej stronie wszystkie niezbędne informacje do potwierdzenia i opłacenia zamówienia, takie jak:
zawartość koszyka z uwzględnieniem wszystkich produktów;
dane adresowe;
wybrana metoda i koszt wysyłki;
szczegóły dotyczące płatności.
Dzięki temu można bardzo szybko i prosto sprawdzić, czy wszystkie dane się zgadzają. Jeśli tak, wystarczy potwierdzić zamówienie i je opłacić. W razie potrzeby, informacje można łatwo poprawić lub zmienić metodę dostawy czy płatności - bez konieczności cofania się do wcześniejszych kroków.
One step checkout znacząco zmienia sposób, w jaki klienci finalizują zakupy. W porównaniu z tradycyjnym podejściem, jest to po prostu wygodniejsze, dzięki czemu klienci chętniej kończą transakcję. To z kolei przekłada się na realne korzyści dla sklepu internetowego. Rośnie liczba zamówień, poprawia się rentowność biznesu oraz renoma firmy. W przypadku usługi InPost Pay wdrożenie one step checkout jest proste. Wystarczy wypełnić formularz kontaktowy lub skontaktować się ze swoim Opiekunem w InPost lub mailowo, pisząc na zapytania@inpost.pl.
Korzyści z one step checkout
Wprowadzenie one step checkout przynosi wiele korzyści – zarówno dla klientów, jak i sprzedawców. Prezentujemy najważniejsze z nich.
Przejrzystość procesu składania zamówień
Potencjalny klient odwiedzający stronę od razu zauważy, że wszystko jest zrozumiałe i przejrzyste. Wynika to z faktu, że na jednej stronie widoczne są wszystkie potrzebne informacje: dotyczące płatności, metody dostawy czy zamówionych produktów.
Standardowy proces realizacji zamówień często dzieli się na kilka podstron, co bywa uciążliwe - zwłaszcza dla osób, które cenią swój czas i nie lubią „przeklikiwać się” przez kolejne podstrony.
Krótszy czas zakupów
Właściciele e-sklepów, którzy wdrożyli one step checkout, zauważają znaczące skrócenie czasu finalizacji zakupów. Dla osób ceniących wygodę i szybkość bez zbędnych formalności to duża zaleta.
Wzrost konwersji
Wskaźnik konwersji to jeden z najważniejszych parametrów, na który zwracają uwagę właściciele sklepów internetowych. Gdy proces składania zamówień jest prosty i przejrzysty, klienci rzadziej porzucają swoje koszyki.
Ponadto, brak dodatkowych etapów może sprzyjać zwiększeniu wartości transakcji, ponieważ klienci łatwiej dodają do koszyka kolejne produkty, jeśli dana pozycja z asortymentu sklepu wyda im się w ostatniej chwili interesująca.
Poprawa wizerunku marki
Pozytywne doświadczenia użytkowników, związane z szybkim i wygodnym procesem składania zamówień, przekładają się na lepsze opinie o sklepie oraz większą lojalność klientów. W efekcie wzrasta prawdopodobieństwo, że dokonają kolejnych zakupów w niedalekiej przyszłości.
Łatwa integracja z platformami e-commerce.
One step checkout jakim jest InPost Pay, można sprawnie wdrożyć na różnych platformach e-commerce, takich jak: WooCommerce, Prestashop czy Magento. Dzięki specjalnym wtyczkom, oferowanym przez te platformy, integracja przebiega szybko i nie wymaga zmian w ramach infrastruktury czy kodu witryny. Aby przejść przez ten proces warto się zgłosić do swojego opiekuna InPost, który wesprze Twój biznes w integracji z usługą.
Dlaczego wdrożenie formularza jednostronicowego jest właściwą decyzją?
Jeśli zależy Ci na zapewnieniu klientom możliwości szybkiego i wygodnego zamawiania towarów. Formularz jednostronicowy znacząco skraca cały proces – eliminuje potrzebę przechodzenia przez dużą liczbę stron i formularzy.
Gdy Twoim priorytetem jest ograniczenie wysokiego wskaźnika porzucania koszyków. Wieloetapowy proces składania zamówień niejednokrotnie prowadzi do zniecierpliwienia klientów, co skutkuje rezygnacją z zakupów. One step checkout zmniejsza to ryzyko, ponieważ klienci mogą szybko i łatwo finalizować swoje zamówienia.
Skrócony proces składania zamówienia w ramach jednej strony przekłada się na wyższą konwersję wśród użytkowników urządzeń mobilnych.
Gdy sklep ma dużą liczbę powracających klientów. Ich dane są zapisane w systemie, dzięki czemu mogą jeszcze łatwiej realizować zamówienia - bez ponownego wpisywania tych samych informacji.
Czy one step checkout ma wady?
Mimo że one step checkout jest źródłem wielu korzyści dla właścicieli e-sklepów, to rozwiązanie ma też pewne ograniczenia. Co można do nich zaliczyć?
Mocno skrócony proces zakupowy – w niektórych sytuacjach uproszczony proces zakupowy może prowadzić do pominięcia istotnych etapów zamówienia. Przykładem może być sklep, w którego ofercie dodatkowe usługi wymagające podania konkretnych informacji, formularz jednostronicowy niekiedy okazuje się niewystarczający.
Mniejsza elastyczność - ustandaryzowany proces zakupowy oferuje więcej możliwości w kontekście dostosowania poszczególnych etapów do indywidualnych potrzeb: zarówno klienta, jak i sklepu.
Czym jest InPost Pay?
Jeśli rozważasz wdrożenie w swoim sklepie rozwiązania typu “one step checkout”, warto zapoznać się z usługą InPost Pay. To nowoczesne rozwiązanie, stworzone przez InPost dla e-commerce, które maksymalnie uproszcza proces składania zamówień, łącząc płatność i dostawę w jednym przycisku. To jedyne takie rozwiązanie dostępne obecnie na polskim rynku e-commerce.
Aby skonfigurować InPost Pay z przeglądarką, kupujący tylko raz wprowadzają wszystkie niezbędne dane, w tym: adres oraz preferowane metody płatności i dostawy. Dzięki temu, robiąc zakupy w sklepach, które korzystają z InPost Pay, mogą finalizować zamówienie jednym przyciskiem.
W procesie zakupowym kluczowa jest aplikacja InPost Mobile. To właśnie tam klienci mogą śledzić statusy wszystkich zamówień - niezależnie od sklepu, w którym dokonano zakupu. To zapewnia konsumentom spójne doświadczenie zakupowe.
Dlaczego warto wybrać one step checkout od InPost
Rozwiązanie, jakim jest InPost Pay ma na celu poprawę doświadczeń zakupowych i uproszczenie procesu finalizacji zamówienia. Maksymalnie skraca formalności i służy zwiększeniu konwersji. Jest też proste do wdrożenia od strony technologicznej.
W każdym nowym sklepie należy się zarejestrować i wprowadzić dane, aby zostały zapamiętane na potrzeby przyszłych zakupów. Z kolei z InPost Pay Klient wprowadza swoje dane tylko raz, by później - przy okazji kolejnych transakcji - móc zaoszczędzić czas. Usługa łączy doświadczenia zakupowe z różnych sklepów, umożliwiając finalizowanie zamówienia jednym przyciskiem i śledzenie jego statusu w aplikacji InPost Mobile.
Co więcej, InPost Pay przypomina użytkownikom o niedokończonych zamówieniach przy pomocy przyjaznych powiadomień, co wspiera konwrsję i zmniejsza odsetek porzucanych koszyków.
Jeśli zależy Ci nie tylko na poprawie doświadczenia zakupowego klientów, ale również na zwiększeniu konwersji i zgodności z najnowszymi standardami obsługi - warto postawić na InPost Pay. To usługa, która spełnia wszystkie wymogi związane z bezpieczeństwem: zarówno pod kątem płatności, jak i wymiany informacji o koszyku i zamówieniu.
To więcej niż uproszczony formularz, który oferuje one step checkout – to kompleksowe wsparcie sprzedaży online.
Chcesz poznać szczegóły wdrożenia innowacyjnej usługi InPost Pay w swoim sklepie? Odezwij się do nas przez formularz kontaktowy lub skontaktuj się ze swoim Opiekunem w InPost!