Jak napisać opis produktów i kategorii, który zachęca do zakupu? Przydatne wskazówki

porady dla ecommerce
marketing

09 stycznia 2024

Tworzenie opisów produktów i kategorii to nieodłączny element prowadzenia sklepu online. Unikalne treści ukierunkowane na pozycjonowanie pomagają wyróżnić się na tle konkurencji. Dowiedz się, jak pisać, aby skutecznie sprzedawać i podnosić pozycję sklepu internetowego w wyszukiwarce!

Cel zamieszczania opisu kategorii w sklepie internetowym

Kategorie w sklepach internetowych są podstawową jednostką podziału produktów. Pomagają klientom w poruszaniu się po witrynie i odnajdowaniu pożądanych towarów. Poszczególne grupy przedmiotów mają swoje własne opisy. Tworzy się je z kilku względów. Jeden z nich to danie klientowi możliwości zapoznania ze specyfiką konkretnych artykułów.

Dzięki opisom kategorii sprzedawca kreuje wizerunek specjalisty w branży. Im bardziej profesjonalne i angażujące teksty, tym lepiej. Gdy strona jest dopracowana, a każdy segment dokładnie opisany, klientowi lepiej korzysta się z witryny i ma on poczucie, że wybrał godny zaufania e-sklep.

Opisy kategorii do sklepów internetowych odgrywają ważną rolę w pozycjonowaniu stron. Należy tworzyć je zgodnie z zasadami SEO, a dzięki temu witryna znajdzie się wyżej w wynikach wyszukiwania, gdy klient wpisze hasło np. koszulki polo czy okulary przeciwsłoneczne damskie.

Co powinien zawierać dobry opis kategorii produktowej?

Zastanawiasz się, w jaki sposób stworzyć opis kategorii lub jak napisać dobry tekst? Przede wszystkim powinno się skorzystać z narzędzi do analizy słów kluczowych. Pomagają one w tworzeniu treści zgodnych z zasadami SEO. Podpowiadają, jakie zwroty wykorzystać i pomagają ocenić jakość tekstu na tle konkurencji przodującej w wyszukiwarce.

W opisie kategorii muszą znajdować się jedynie ważne, konkretne informacje. Nie można pozwalać sobie na pustosłowie ani zbędne, oczywiste zdania. Tekst musi charakteryzować produkty zgromadzone w danej zakładce menu sklepu i przedstawiać ich właściwości oraz korzyści wynikające z ich zakupu. Warto napisać, co klient zyska, gdy wybierze asortyment właśnie tej marki.

Twórca tekstu powinien zadbać o odpowiednią strukturę treści. Opis należy podzielić na krótkie akapity, dodać chwytliwe nagłówki i wyliczenia. Staje się wtedy łatwiejszy w odbiorze i nie odrzuca czytelnika tak jak blok tekstu wygenerowany zbyt małymi literami. Przejrzystość to klucz do sukcesu i zwiększenie szansy na to, że ktoś naprawdę to przeczyta.

Czy długość opisu kategorii ma znaczenie?

Sama długość opisu kategorii nie jest czynnikiem decydującym o tym, na jakiej pozycji uplasuje się sklep w wyszukiwarce. Natomiast ma znaczenie w kwestii tego, czy uda się w nim zawrzeć wszystkie istotne informacje. Google najbardziej ceni unikatowe treści pełne rzeczowych faktów. Teksty zazwyczaj liczą kilka tysięcy znaków ze spacjami.

Funkcje opisu produktu

Opis produktu w sklepie internetowym to jednostka tekstu, która odnosi się do konkretnego towaru. Ma za zadanie jak najdokładniej przedstawić rzecz wraz z całą specyfikacją, zastosowaniem czy podaniem materiałów, z jakich została ona wykonana. To sprawia, że klient wie, z czym ma do czynienia i czy produkt odpowiada jego potrzebom.

Kolejną funkcją opisu produktu jest zachęcenie konsumenta do jego zakupu. Tekst ma ukazać walory towaru i przedstawić korzyści, jakie płyną z jego posiadania. Treść strony produktowej to jeden z czynników decydujących o zakupie. Przekłada się to zatem na zysk sklepu. Gdy użytkownik nie dostaje pożądanych przez siebie informacji, szuka tej rzeczy gdzieś indziej.

Sklepy często wykorzystują tę przestrzeń na podanie odpowiedzi na najczęściej pojawiające się zapytania. W ten sposób, gdy klient zapyta wyszukiwarkę, jak wyglądają zwroty zegarków na danej stronie online, szybko uzyska odpowiedź bezpośrednio z witryny sprzedawcy.

Jak napisać skuteczny opis produktu?

Jak tworzyć opisy produktów w sklepie internetowym? Najważniejsze jest to, że treść nie może być zduplikowana. Każdy towar powinien mieć swoją własną charakterystykę i nawet gdy przedmiot różni się od innego niewielkimi szczegółami, to należy napisać tekst od nowa.

Warto skupić się na tym, aby styl treści dopasować do grupy docelowej. Zupełnie inaczej opisuje się sprzęt medyczny, a inaczej zabawki dla dzieci. W pierwszym przypadku trzeba zwrócić się do specjalistów – lekarzy, pielęgniarek czy ratowników. W drugim powinno się inaczej ukierunkować wypowiedź, biorąc pod uwagę potrzeby młodego rodzica i jego malucha.

Trzeba wyczuć balans pomiędzy storytellingiem a podawaniem konkretnych informacji o przedmiocie. Budowanie historii produktu może sprawić, że stanie się w oczach klientów bardziej unikalny, ale nie może odbyć się to kosztem opisu najważniejszych specyfikacji towaru takich jak materiał, wymiary czy przeznaczenie.

Opisy produktów do sklepu powinny być napisane bez błędów językowych, interpunkcyjnych czy ortograficznych. Przy takich treściach również należy skorzystać z narzędzi pomagających w optymalizacji pod SEO.

Opisy kategorii i produktów – dlaczego nie można ich bagatelizować?

Wiesz już, jak tworzyć opisy produktów i kategorii, więc warto skupić się na tym, dlaczego są tak ważne. To jeden z kluczowych aspektów w pozyskiwaniu nowych odbiorców. Użytkownicy doceniają dobrze przedstawioną ofertę i szczegółowe informacje o produkcie. Treści wpływają na wyniki wyszukiwarki i pozwalają przedostawać się na wyższe pozycje w internecie.

Opisy są częścią składową budowania wizerunku marki w oczach klientów. Ich przygotowanie zajmuje nieco czasu i środków, ale jest to inwestycja, która  się zwraca.

 

wróć