Cross border e-commerce, czyli sprzedaż międzynarodowa – co musisz o niej wiedzieć?

porady dla ecommerce
Kobieta pakująca paczki.

09 maja 2024

Sukces, jaki odniósł niejeden sklep internetowy, skłania właściciela do zastanowienia się nad jego dalszym rozwojem. Jednym z jego kierunków jest ekspansja na inne rynki. Dzięki pojawieniu się na nich zyskuje się szansę na pozyskanie kolejnych klientów i stworzenie marki znanej w całym regionie lub nawet na kontynencie. Jeśli więc zastanawiasz się nad rozwojem swojej firmy, przeczytaj koniecznie, jakie korzyści przynosi cross border w e-commerce.

Czym jest cross border e-commerce?

Cross border, czyli dosłownie przekraczanie granic, to pojęcie odnoszące się do poszerzenia działalności swojego biznesu o zagraniczne rynki zbytu. Oferowanie swoich produktów klientom z innych krajów to naturalny kierunek rozwoju każdego przedsiębiorstwa, które osiągnęło już lokalny sukces. Powodem jest brak lub przynajmniej niewielkie możliwości osiągnięcia progresu w miejscu powstania firmy. Handel w modelu cross border staje się więc nie tylko szansą na progres, ale przede wszystkim uniknięcie stagnacji.

Ekspansja zagraniczna firmy jest możliwa niemal niezależnie od tego, w jakiej branży działa dany sklep internetowy. W e-commerce sprzedaż międzynarodowa to wręcz okazja, której nie sposób nie wykorzystać. Globalna sieć łączy jej użytkowników, a więc potencjalnych klientów, z dostawcami dóbr niezależnie od miejsca, w którym obie strony się znajdują. Co więcej, internet to obecnie najlepsza platforma do promocji e-sklepu i jego towarów, ponieważ pozwala na prowadzenie działań promocyjnych na szeroką skalę.

Korzyści i wyzwania cross border e-commerce

Największym profitem, jaki daje międzynarodowy rozwój firmy, jest szansa pokazania się, a następnie zdobycia uznania w oczach kolejnych tysięcy klientów. Rezultatem ekspansji są zyski, które można przeznaczyć na:

  • poszerzenie oferty produktów;
  • marketing, szkolenia dotychczasowych pracowników;
  • zwiększenie liczebności kadr;
  • poprawę jakości obsługi klienta;
  • zwiększenie zakresu usług, np. sposobów dostawy i metod płatności;
  • stworzenie własnej aplikacji mobilnej;
  • zdobycie następnych rynków.

Coraz wyższe dochody stają się również okazją do rozwoju innego rodzaju. Dzięki nim można tworzyć kolejne firmy i marki zajmujące się działalnością w innych branżach. Wzrost zamożności to ponadto okazja do przejęć mniejszych podmiotów z tej samej branży, a tym samym zmniejszenie liczby konkurentów.

Dla sklepu internetowego sprzedaż za granicę jest też sposobem na budowę wizerunku jego marki. Liczący się już nie tylko na krajowym rynku gracz budzi zaufanie zarówno klientów, jak i parterów biznesowych. Osiągnięte sukcesy utwierdzają jednych i drugich, że osoby prowadzące sklep internetowy to profesjonaliści, od których warto kupować i z którymi powinno się współpracować, ponieważ przecież nie przypadkiem zdobyli tylu konsumentów.

Jak przygotować cross border e-commerce?

Działalność sklepu internetowego w modelu cross border wymaga stworzenia od podstaw całej platformy sprzedażowej. Do jej obsługi potrzeba więc nowych pracowników. Dodatkowo do utrzymania pozytywnego wizerunku marki i prowadzenia skutecznych działań promocyjnych konieczne będzie szczegółowe poznanie kultury i języka innego kraju.

Stworzenie strony internetowej

Sprzedaż zagraniczna wymaga m.in. przygotowania strony internetowej w języku najczęściej używanym w danym kraju. Co więcej, w tym przypadku ponownie trzeba będzie dostosować ją do zasad SEO. Niezbędne wydaje się więc wypełnienie jej treścią wzbogaconą o najczęściej wykorzystywane przez tamtejszych internautów frazy kluczowe. Najlepiej od razu zadbać też o promocję na innych stronach, zamawiając banery reklamowe i artykuły sponsorowane oraz publikując wpisy w mediach społecznościowych.

Zbudowanie działu obsługi klienta

By sprzedawać swoje produkty w innym kraju, wcześniej trzeba zadbać o zatrudnienie pracowników posługujących się językiem używanym w danym kraju. Dzięki temu możliwe jest prowadzenie przyjaznej dla klienta obsługi przed- i posprzedażowej. Innymi słowy, osoby zainteresowane różnymi towarami będą mogły uzyskać bardziej szczegółowe informacje na ich temat. Prowadzony w lokalnym języku czat w serwisie społecznościowym, adres e-mail lub infolinia przydadzą się również do realizowania zwrotów i reklamacji.

Zorganizowanie dostaw i metod płatności

Sprzedaż krajowa i zagraniczna wymagają ponadto udostępnienia klientom znanych im metod dostawy i płatności w miejscowej walucie. Skorzystanie z pośrednictwa największych w danym kraju firm ułatwia przekonanie niezdecydowanych osób na wybór produktu z oferty firmy nieznanej jeszcze na lokalnym rynku.

Poznanie kultury i języka klientów

Do tego, by sklep internetowy z Polski zyskał uznanie konsumentów z innego kraju, potrzebne są jeszcze dobra znajomość lokalnej kultury i języka potocznego. Bez tego łatwo o błąd, który może na długo zaważyć na opinii o firmie, a w konsekwencji wpłynąć na sprzedaż.

 

wróć

Przekonaj się, co możesz zyskać
i wypełnij formularz.

Prosta integracja dostosowana do Twojego sklepu

Współpracujemy z Atomstore, IdoSell, Presta Shop, Shoper, WooCommerce, Magento2 lub API.


Dodatkowe funkcjonalności

Odzyskiwanie koszyków, sugestie produktowe, płatności odroczone, zbieranie zgód marketingowych.


Wzrost konwersji koszykowej nawet do 70%*


Widoczność w apce InPost

Finalizacja zakupów w apce InPost Mobile, z której korzysta już ponad 14 mln osób!

*na podstawie analizy danych e-sklepów i raportów wewnętrznych.

Uzupełnienie tego formularza zajmie tylko 1 minutę. Nasz przedstawiciel odezwie się do Ciebie w ciągu 2 dni roboczych.

Potrzebujemy Twojego NIP-u, ponieważ nasza oferta skierowana jest do firm

Dzieje się u nas dużo dobrego. Chcesz być na bieżąco? Jeśli to jeszcze przed Tobą, wyraż zgodę na otrzymywanie od InPost sp. z o. o. informacji o promocjach, produktach i usługach InPost sp. z o. o. innych spółek z Grupy Integrer oraz podmiotów współpracujących z tymi spółkami za pośrednictwem:

Powyższe zgody są dobrowolne. Możesz wycofać je w każdym czasie poprzez wysłanie żądania na następujący adres e-mail: dane_osobowe@inpost.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem. Administratorem Twoich danych osobowych jest InPost sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie (30-727), przy ul. Pana Tadeusza 4. Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych, w tym o przysługujących Ci prawach znajduje się w Polityce Prywatności.