Co to jest digital marketing (marketing cyfrowy)? Techniki, strategie i analityka

porady dla ecommerce
Laptop, smartfon i długopis na drewnianym, niebieskim stole.

05 stycznia 2025

Marketing cyfrowy, zwany szerzej pod nazwą digital marketing to dzisiaj jeden z najważniejszych elementów strategii marketingowej każdej firmy, która na bierze sobie cel przyciągania klientów i zwiększania swojej przewagi konkurencyjnej. Jakie elementy digital marketingu są najważniejsze? Jakie narzędzia wykorzystywać w rozwoju tej sfery promocji firmy? Dowiedz się więcej!

Digital marketing - co to jest?

To jeden z obszarów promocji firmy, który koncentruje się przede wszystkim na działaniach realizowanych w Internecie. Każda firma stosuje digital marketing w innym celu — zwiększenia zaufania do marki, wykreowania wizerunku w sieci, przyciągnięcia nowych klientów lub utrzymywaniu pozytywnych relacji z dotychczasowymi odbiorcami. Wszystko, by zwiększyć sprzedaż, a co za tym idzie także konkurencyjność w swojej branży. 

Co się składa na marketing cyfrowy?

W zależności od wcześniej zidentyfikowanych celów biznesowych firma stoi przed szerokimi możliwościami wykorzystania digital marketingu. Internet daje ogromne możliwości dotarcia do odbiorcy wieloma kanałami. Kiedyś aktywność marki w internecie ograniczała się jedynie do strony internetowej i mediów społecznościowych. Dzisiejszy potencjał marketingu cyfrowego wybiega daleko poza te obszary.

SEO i content marketing

Jednym z najskuteczniejszych elementów marketingu cyfrowego jest SEO - ogół działań skupionych na optymalizacji strony internetowej w taki sposób, by była ona możliwie jak najwyżej ustawiona w wynikach wyszukiwania Google.

Odbiorca, szukając konkretnego produktu lub usługi, wpisuje daną frazę w wyszukiwarkę. Naszym zadaniem jest wejść w skórę klienta i tak wypozycjonować naszą stronę, by to właśnie nasza strona pojawiła się możliwie jak najwyżej. W tym celu musimy stale optymalizować stronę pod kątem technicznym, budowania strategii link-buildingowej, słów kluczowych i treści. Content marketing to prawdziwy game changer działań SEO, dzięki któremu liczba nowych odwiedzających stronę z wyszukiwarki może wzrosnąć. 

Kampanie PPC i reklama display

Otwieramy losową stronę internetową i tam, w specjalnie przygotowanych blokach reklamowych na górze i po bokach widzimy reklamy produktów, które niedawno przeglądaliśmy? Odpowiada za to reklama typu PPC (Pay-per-click), która pozwala na bardziej precyzyjne dotarcie do konkretnej grupy klientów.

Z roku na rok Google Ads staje się coraz istotniejszym elementem strategii digital-marketingowej, która może wyraźnie poprawić widoczność  strony i produktów w gorących okresach sprzedażowych. Wystarczy, że odpowiednio zaplanujemy kampanię i ustalimy budżet i jej wszystkie parametry. Mówi się, że kampania PPC w połączeniu z SEO daje doskonałe wyniki - warto rozważyć równoległe wdrożenie tych działań. 

Media społecznościowe i influencer marketing

Kolejny rozwijający się obszar digital marketingu to social-media marketing wspierany przez influencer marketing. Pierwszy obszar to aktywność i tworzenie społeczności w popularnych serwisach, takich jak Facebook, Instagram, Tik-Tok, Linkedin czy YouTube.

Od niedawna jednak marki decydują się na podjęcie współpracy z twórcami internetowymi - blogerami, vlogerami i internetowymi celebrytami, którzy uchodzą za autorytet w konkretnych grupach odbiorców. Dzięki nawiązaniu takiej współpracy influencer promuje lub opowiada o produkcie, zwiększając ekspozycję i zapewniając zdecydowanie większe zainteresowanie, niż w przypadku tradycyjnych form reklamy. Taką współpracę można nawiązać zarówno przez agencję, jak i samodzielnie, poprzez własne media społecznościowe. 

E-mail marketing i marketing automation

E-mail marketing to jeden z lepiej znanych form promocji marki w internecie. Dzięki aktywności w tym obszarze klienci będą na bieżąco z ofertą, ale przede wszystkim innymi przydatnymi informacjami, które umieszczamy w newsletterze. 

Marketing wideo i mobilny

Digital marketing to bez wątpienia ta forma marketingu, która daje firmom ogromne możliwości w zakresie znalezienia odpowiedniego sposobu dotarcia do klienta. Dla tych odbiorców, którzy traktują jeden obraz jak tysiąc słów, przygotować możemy serię wideo, które mówiąc o czymś istotnym dla nich, przemycając konkretną reklamę produktów lub usług. 

By wzmocnić przekaz, warto zainwestować także w marketing mobilny. W przeszłości ta forma promocji kojarzyła nam się z natrętnymi wiadomościami SMS, jednak dzisiaj bardziej skręca w stronę marketingu aplikacji mobilnych, które same w sobie mogą ułatwić nam dotarcie do klientów, załatwiających wszystkie sprawy za pośrednictwem swojego smartfona. 

Inwestowanie w marketingu cyfrowy - dlaczego warto?

Digital marketing otwiera przed nami potencjał do osiągania zupełnie nowych celów biznesowych. Przede wszystkim kwestia skali. Digital marketing oferuje możliwość dotarcia do globalnej społeczności - bez granic czy barier językowych, a wiele narzędzi e-commerce skutecznie ułatwia sprzedaż na rynkach zagranicznych.

Jednak nawet najlepszy lub najtańszy produkt nie trafi w gusta wszystkich. Tutaj jednak digital marketing przychodzi z pomocą w postaci bardzo precyzyjnego targetowania klienta. Warto także wspomnieć o nieporównywalnie niższych kosztach reklamy internetowej, możliwości dokładnego analizowania wyników, a także mnogość kanałów, w ramach których marka może rozwijać swój digital marketing. 

Efektywność digital marketingu - jak mierzyć?

Marketing cyfrowy wymaga szeroko zakrojonych działań, które z czasem mogą ewoluować i zmierzać w kierunku całkowicie odmiennym od tego, co wcześniej było zamierzone. Nic w tym dziwnego - preferencje odbiorców i trendy zmieniają się dynamicznie.

W tym celu bardzo istotne jest, by każdą aktywność marketingową w sieci skutecznie śledzić i analizować pod kątem realizowanych KPI, a także analizując dane spływające do nas z narzędzi analitycznych. Tutaj najpopularniejszą platformą jest Google Analytics. Narzędzie przestawia szczegółowe dane na każdy możliwy temat, który może interesować w kontekście skuteczności kampanii marketingowej. Jeśli skupimy się na stałym raportowaniu i analizowaniu danych, istnieje duże prawdopodobieństwo, że w znacznie krótszym czasie dopasujemy się do potrzeb naszego klienta, który chętniej zdecyduje się na zakup właśnie u nas.

wróć

Przekonaj się, co możesz zyskać
i wypełnij formularz.

Prosta integracja dostosowana do Twojego sklepu

Współpracujemy z Atomstore, IdoSell, Presta Shop, Shoper, WooCommerce, Magento2 lub API.


Dodatkowe funkcjonalności

Odzyskiwanie koszyków, sugestie produktowe, płatności odroczone, zbieranie zgód marketingowych.


Wzrost konwersji koszykowej nawet do 70%*


Widoczność w apce InPost

Finalizacja zakupów w apce InPost Mobile, z której korzysta już ponad 14 mln osób!

*na podstawie analizy danych e-sklepów i raportów wewnętrznych.

Uzupełnienie tego formularza zajmie tylko 1 minutę. Nasz przedstawiciel odezwie się do Ciebie w ciągu 2 dni roboczych.

Potrzebujemy Twojego NIP-u, ponieważ nasza oferta skierowana jest do firm

Dzieje się u nas dużo dobrego. Chcesz być na bieżąco? Jeśli to jeszcze przed Tobą, wyraż zgodę na otrzymywanie od InPost sp. z o. o. informacji o promocjach, produktach i usługach InPost sp. z o. o. innych spółek z Grupy Integrer oraz podmiotów współpracujących z tymi spółkami za pośrednictwem:

Powyższe zgody są dobrowolne. Możesz wycofać je w każdym czasie poprzez wysłanie żądania na następujący adres e-mail: dane_osobowe@inpost.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem. Administratorem Twoich danych osobowych jest InPost sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie (30-727), przy ul. Pana Tadeusza 4. Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych, w tym o przysługujących Ci prawach znajduje się w Polityce Prywatności.