Black Week: przygotuj swój sklep internetowy i zmaksymalizuj zyski

porady dla ecommerce
Przygotuj swój sklep do Black Week

05 listopada 2024

W świecie handlu Black Week uznawany jest za prawdziwe święto i zwiastuje początek sezonu zakupów przed Bożym Narodzeniem. Wraz z tradycją masowego obniżania cen - kultywowaną w wielu krajach, również w Polsce – jest to okres wzmożonej aktywności konsumenckiej. W tygodniu następującym po Black Week odbywa się także Cyber Monday –  wydarzenie konsumenckie, kiedy na ogromne promocje mogą liczyć klienci sklepów internetowych. Jak wykorzystać potencjał listopadowych promocji i przygotować e-sklep na piki sprzedażowe? 

Dlaczego warto przygotować ofertę specjalną na Black Week? 

Black Week to doskonała okazja do pozyskania nowych klientów i przyciągnięcia osób, które już miały okazję skorzystać z oferty Twojego sklepu. Konsumenci są przyzwyczajeni do listopadowych promocji i często wręcz oczekują ich od sprzedawców. Niektórzy kupujący czekają z zakupem wymarzonych produktów, licząc na korzystne promocje podczas tygodnia wyprzedaży. Inni, nie szukając niczego konkretnego, skuszeni siłą obniżek przeglądają wyprzedażowe propozycje z nadzieją, że któryś z produktów będzie szczególnie interesujący i finansowo atrakcyjny. 

Sprzedawcy znają wspomniane tendencje zakupowe, dlatego przygotowują dla klientów specjalne oferty na Black Week. Ich brak może spotkać się z rozczarowaniem, a sklep w efekcie może  stracić klientów na rzecz konkurencji. 

Jak przygotować platformę e-commerce na Black Week? 

Pozyskanie uwagi e-konsumenta i zachęcenie go do skorzystania z oferty jest nie lada wyzwaniem. Branża e-commerce przeżywa rozkwit – w sieci funkcjonuje wiele witryn sklepowych, z których każda konkuruje o względy użytkowników. Aby zachęcić potencjalnych klientów do złożenia zamówienia, należy nie tylko dostosować ofertę do potrzeb grupy odbiorców, ale też zaplanować działania promocyjne i usprawnić funkcjonowanie strony.   

Przy wprowadzeniu znaczących obniżek cenowych, warto podkreślić informację o wysokości bonifikaty. Tego typu zabieg wywoła w podświadomości klienta efekt kontrastu i sprawi, że towar wyda się atrakcyjniejszy. 

Innym pomysłem jest przygotowanie promocji wiązanych, które polegają na udzielaniu rabatu przy zakupie kilku konkretnych produktów objętych akcją. Mowa tu o popularnych hasłach, jak: „kup jeden, drugi otrzymaj 50% taniej”. Atrakcyjność tego typu oferty mogą dodatkowo podnieść działania partnerskie z InPost Pay. W ramach współpracy ze sklepami, które udostępniają usługę InPost Pay swoim klientom,  oferujemy kody rabatowe emitowane podczas wielu okazji zakupowych. Kody te łączą się z promocjami w Twoim e-sklepie  a ich komunikacja po stronie sklepu ma realny wpływ na kowersję.  

Innym przykładem zwiększenia sprzedaży w czasie listopadowej gorączki zakupów może być wdrożenie cross-sellingu, czyli sprzedaży krzyżowej. Technika polega na oferowaniu artykułów lub usług, które są powiązane z produktem wybranym przez klienta. Przykładowo: osoba kupująca komputer, może potrzebować również myszki, klawiatury czy oprogramowania. Jeśli znajdują się one w ofercie sklepu, warto zaproponować łatwe dodanie ich do koszyka. Podpowiadanie produktów w aplikacji to jedna z funkcjonalności usługi InPost Pay. 

Polecamy również wprowadzić limitowane edycje produktów czy zestawów z okazji Black Week. Ograniczony czas dostępu oraz wyjątkowość względem innych artykułów, zwiększy atrakcyjność oferty w oczach konsumentów i może pozytywnie wpłynąć na ich motywację do dokonania zakupu. 

Zaplanuj akcję promocyjną na Black Week 

Zwiększ ruch w sklepie internetowym i zakończ Black Week sukcesem. Jak? Na początek stwórz atrakcyjny, lecz opłacalny z biznesowego punktu widzenia, plan akcji promocyjnej. 

Nie czekaj do ostatniej chwili. Aby Twoja strategia się powiodła, działania marketingowe zaplanuj odpowiednio wcześnie - zanim zacznie się zakupowy szał. Celem jest wypromowanie oferty specjalnej wśród potencjanych klientów.  Aby dotrzeć do nowych odbiorców, promocja powinna przebiegać w sposób wielokanałowy. Zwiększysz wówczas prawdopodobieństwo interakcji z marką. Oprócz prezentacji oferty w ramach własnej witryny, postaw na działania z zakresu e-mail marketingu oraz: płatną reklamę w internecie, mediach społecznościowych czy w outdoorowej. Po podpisaniu umowy i zaimplementowaniu usługi InPost Pay na Twoim e-sklepie, oferujemy Ci miejsce w najbardziej ruchliwej apce w Polsce, z której korzysta ponad 13 mln użytkowników. Osoby te regularnie otrzymują informacje promocjach i zachęcane są do skorzystania z benefitów, jakie proponujemy wspólnie z partnerami. 

Bardzo ciekawym sposobem na dotarcie do potencjalnego klienta jest skorzystanie z niestandardowych form promocji, jakie oferuje InPost. W portfolio znajdują się zarówno reklamy OOH w formie okleiny urządzeń Paczkomat®, DOOH na ekranach LCD urządzeń Paczkomat®, czy też możliwość przeprowadzenia akcji samplingowej, dzięki której Twoje produkty mogą trafić do odbiorców paczek. Urządzenia Paczkomat® generują ogromne zasięgi i pozwalają dotrzeć z komunikatem reklamowym do milionów odbiorców w każdym, nawet najdalszym zakątku Polski. Dzięki specjalnemu podejściu i elastyczności możemy wykorzystać urządzenia zlokalizowane w każdej lokalizacji. Reklama może być wszędzie tam gdzie są potencjalni klienci. 

Paczkomat® InPost to pełnowartościowy nośnik reklamowy, a dzięki dobrym skojarzeniom reklamy z pozytywną chwilą, jaką jest odbiór paczki, sprawdza się świetnie w każdego rodzaju kampaniach. 

Ponadto są też opcje digitalowe, m. in. w obrębie najbardziej popularnej aplikacji w Polsce – InPost Mobile. 

Przygotowanie e-commerce do Black Week – od czego zacząć? 

Nie zapomnij o najważniejszej kwestii, czyli maksymalnym uproszczeniu procesu zakupów. W czasie Black Week klienci są niecierpliwi, dlatego zadaniem Twoim, jako sprzedawcy, jest umożliwić im zrobienie zakupów szybko i bez komplikacji. Jeśli kupujący na którymkolwiek etapie napotka w Twoim e-sklepie problem, istnieje duże ryzyko, że porzuci koszyk i przeniesie się na stronę konkurencji.  

Aby sprawnie przeprowadzić swój biznes przez okres wzmożonej aktywności zakupowej, dopilnuj sprawności magazynu, wysyłki oraz samej witryny sprzedażowej. W przypadku ostatniej, koniecznie zadbaj o wytrzymałość serwerów i łatwą w obsłudze strukturę. Klient doceni przejrzystą i szybko ładującą się stronę, bezproblemowo prowadzącą go przez cały proces zakupowy. Wówczas będzie bardziej skory do zrealizowania transakcji. 

Zdarza się jednak, że klient porzuca koszyk na ostatnim etapie – gdy przychodzi do założenia konta lub wybrania metody płatności. Niekiedy sklepy internetowe wymagają wypełnienia długich lub skomplikowanych formularzy bądź nie oferują preferowanej formy dostawy. Postaraj się zapewnić użytkownikom dostęp do maksymalnie uproszczonej formy finalizacji zamówienia. InPost Pay pozwala na robienie wygodnych zakupów:  bez czasochłonnej rejestracji w sklepie i każdorazowego wypełniania formularzy (podczas gdy e-sklep cały czas zachowuje dostęp do danych zakupowych). Poprzez dokonanie transakcji z InPost Pay, klient może wybrać preferowany sposób dostawy czy płatności, które aplikacja zapamiętuje na poczet przyszłych zakupów. Tym samym usługa znacząco skraca formalne aspekty zamówienia.  

Dowiedz się więcej: wejdź na stronę inpostpay.pl/biznes lub skontaktuj się ze swoim opiekunem handlowym InPost.  

 

wróć