Jak rozwinąć e-sklep w branży kultura i rozrywka? Business case study Gandalf.com.pl.

porady dla ecommerce
Rozwijaj e-commerce z InPost Pay. Przykład z branży kultura i rozrywka

17 października 2024

Jak zwiększyć sprzedaż w e-commerce? Wielu właścicieli sklepów online zadaje sobie to pytanie. Jednym ze sposobów jest ciągłe optymalizowanie procesów i skracanie ścieżki zakupowej. Narzędziem, które odpowiada na obie te potrzeby, jest usługa InPost Pay. Dzięki niej księgarnia Gandalf.com.pl w znaczącym stopniu poprawiła swoją konwersję. Poznaj historię sklepu i dowiedz się, co stoi za jej sukcesem.  

O Gandalf 

Księgarnia internetowa Gandalf powstała w 2004 roku z myślą o osobach zaczytujących się w literaturze fantasy. Przez lata jej oferta znacznie się powiększyła - dziś jest liczącym się graczem na rynku e-commerce, który pokazuje, że biznes i wartości społeczne mogą iść w parze. Założyciele księgarni postawili sobie za cel promowanie literatury. W realizacji  zadania pomaga szeroki asortyment i prężna współpraca z bibliotekami, szkołami i organizacjami pozarządowymi. W rezultacie sklep stał się ważnym rzecznikiem rozwoju kultury w Polsce. 

Dawniej mała księgarnia dla miłośników literatury fantasy stała się miejscem dla osób o różnych gustach. Do stania się konkurencyjnym biznesem potrzebne było jednak jeszcze więcej. Z czasem asortyment dostępny na Gandalf.com.pl powiększył się o: e-booki, audiobooki oraz podręczniki i przybory szkolne, których bogata oferta odpowiada na potrzeby uczniów przedszkoli, szkół podstawowych oraz średnich. 

W asortymencie sklepu znajdują się również podręczniki do nauki języków obcych oraz produkty pozwalające na miłe spędzenie czasu wolnego: różnego rodzaju gry (np. karciane, przygodowe, strategiczne, zręcznościowe), puzzle, zabawki czy klocki LEGO. Wśród propozycji dla klientów dostępne są także filmy na płytach DVD i Blu-ray, oraz płyty CD i winylowe propagujące dostęp do kultury, poprzez utwory artystów z wielu nurtów muzycznych. Po wprowadzeniu do oferty zabawek i perfum, internetowa księgarnia stała się miejscem dla wszystkich, którzy szukają upominku dla siebie, znajomych czy najbliższych. 

InPost Pay – efekty implementacji 

W historii rozwoju sklepu Gandalf.com.pl ważnym krokiem było nawiązanie współpracy z InPost Pay – tym samym Księgarnia poprawiła swoją konwersję aż o 40%! Co wpłynęło na ten wynik? Były to m.in. łatwość robienia zakupów oraz atrakcyjne promocje, dostępne wyłącznie dla tych, którzy wybrali sposób finalizacji zamówienia z InPost Pay. 

Rewelacyjne rezultaty, jakie przyniosło księgarni Gandalf.com.pl wdrożenie usługi, potwierdza przedstawiciel firmy. 

Jak twierdzi Radosław Cetnarowicz, członek zarządu i szef zespołu e-commerce Gandalf.com.pl: 

„InPost Pay to wspaniałe narzędzie do poprawy współczynnika konwersji. Jestem naprawdę zaskoczony, jak szybko i łatwo zyskał popularność wśród klientów i poprawił nasze wyniki sprzedażowe”. 

Korzyści, które daje InPost Pay 

Pójdź za przykładem księgarni Gandalf.com.pl i zaimplementuj usługę InPost Pay w swoim sklepie internetowym. Wśród korzyści, jakie zyskują klienci, znajdują się: 

  • szybkie płatności i dostawy ”jednym przyciskiem”; 
  • możliwość finalizacji zakupów bez konieczności rejestracji na każdej stronie; 
  • ekstra rabaty, łączące się z promocjami w sklepie; 
  • kontrolę nad wszystkimi płatnościami i statusami zamówień w  aplikacji InPost Mobile. 

Zadowolenie klientów przekłada się oczywiście na Twoje zyski. Wdrożenie wtyczki InPost Pay oferuje przedsiębiorcom z branży e-commerce liczne korzyści, jak: 

  • większa liczba zamówień; 
  • wzrost konwersji nawet do 70%; 
  • szansa dotarcia do 13 mln użytkowników aplikacji InPost Mobile; 
  • pełne finansowanie rabatów dostępnych w ramach promocji InPost Pay. 

Już wiele firm z branży kultura i rozrywka przekonało się, jak wiele zmienia InPost Pay. Oprócz Gandalf.com.pl, nasz system finalizowania zakupów został wdrożony przez m.in.: Matfel, Tania Książka, Tantis, Winylownia i Wydawnictwo NieZwykłe. Z usługi korzystają również sklepy spoza rynku z książkami i płytami muzycznymi: Komputronik, Militaria.pl, OCHNIK, Ryłko oraz XGSM. 

Jak wdrożyć InPost Pay? 

To bardzo proste. Aby zintegrować system sklepu internetowego z usługą InPost Pay, wystarczy wykonać 3-4 kroki (w zależności od tego, czy został spełniony pierwszy warunek).  

Implementacja InPost Pay wymaga: 

  • korzystania z usług logistycznych InPost; 
  • wypełnienia formularza bądź skontaktowania się ze swoim przedstawicielem handlowym InPost; 
  • podpisania umowy o świadczenie usługi płatności; 
  • integracji wtyczki z API strony sklepu. 

W zakładce „Dla biznesu” znajdziesz opis usługi oraz  plik z dokumentacją techniczną do pobrania. W tym samym miejscu udostępniliśmy również materiały marketingowe. Zachęcamy do kontaktu i odkrywania korzyści, jakie daje InPost Pay – podobnie, jak zrobiły to już księgarnia Gandalf.com.pl oraz inne przedsiębiorstwa. 

wróć