Co to jest content marketing i dlaczego warto wdrożyć go podczas prowadzenia biznesu e-commerce? Poradniki, raporty, posty, podcasty – to właśnie przykłady promocji za pomocą contentu. Jak rozpocząć przygodę z marketingiem treści, który sprawi, że w e-sklepie pojawią się nowi klienci?
Content marketing – co to jest?
Content marketing inaczej określany jest również jako marketing treści. Obydwa terminy opisują popularną strategię promocji w sieci. Polega ona na regularnym tworzeniu oraz dystrybuowaniu artykułów, infografik, materiałów video, podcastów czy innych treści, które mają za zadanie zainteresować odbiorców.
Jednak warto pamiętać, że przyciągnięcie uwagi użytkowników sieci to tylko jedno z założeń, które przyświecają content marketingowi. Właściwie jest to bardziej środek do celu, jakim może być, m.in.:
budowanie świadomości marki wśród klientów;
tworzenie pozytywnych skojarzeń z brandem;
kształtowanie relacji z klientami;
zdobywanie zaufania odbiorcy;
kreowanie wizerunku eksperta lub autorytetu w danej branży.
Jakie znaczenie mają działania content marketingowe dla e-commerce?
Content marketing ma ogromne znaczenie dla każdego, kto prowadzi działania w świecie e-commerce. Wszystkie treści, które pojawiają się w internecie, mają bowiem wpływ na pozycjonowanie witryny sklepu w wyszukiwarce.
Roboty Google (bo to z tej wyszukiwarki najczęściej korzystają internauci) oceniają unikalność contentu oraz jego jakość. Następnie przypisują mu określoną pozycję na stronie z wynikami wyszukiwania na dane zapytanie (SERP). Im wyższe jest miejsce w takim rankingu, tym większa szansa na zdobycie uwagi internauty oraz pozyskanie potencjalnego klienta.
Jak stosować content marketing w sklepie internetowym?
Content marketing da się wdrożyć do strategii promocyjnej na wiele różnych sposobów. Jedno z najpopularniejszych rozwiązań polega na prowadzeniu bloga, który jest integralną częścią strony WWW sklepu internetowego. W ramach takiego medium można doskonale rozwijać tematykę związaną z asortymentem swojego punktu sprzedaży.
Warto jednak mieć świadomość, że skuteczność content marketingu zależy od kilku kwestii. Do najważniejszych aspektów trzeba zaliczyć stopień zoptymalizowania treści pod kątem wymagań wyszukiwarki.
Należy pamiętać, że im więcej czynników rankingowych Google’a spełnia tekst, tym lepsza jest jego widoczność. Zatem podczas tworzenia contentu warto kierować się najważniejszymi założeniami SEO (ang. Search Engine Optimization). Mowa tu, m.in. o zasadach takich jak:
umiejętny dobór słów kluczowych;
unikanie zjawiska, jakim jest keyword stuffing (nienaturalne nasycenie treści przy pomocy fraz kluczowych);
optymalizacja meta titles i meta descriptions;
stosowanie odpowiedniej konstrukcji tytułów, a także nagłówków;
tworzenie treści o przejrzystej oraz czytelnej strukturze;
linkowanie wewnętrzne (np. do produktów ze sklepu lub innych tekstów z bloga).
Content marketing stanowi kluczowy element strategii promocyjnej w e-commerce, który pozwala na budowanie długofalowych relacji z klientami oraz zwiększanie widoczności marki w sieci. Dzięki wartościowym treściom nie tylko przyciągasz nowych odbiorców, ale także zwiększasz ich zaangażowanie. Skutecznie prowadzony marketing treści może stać się jednym z najważniejszych filarów sukcesu Twojego sklepu internetowego.