Co sprzedawać w internecie? Kreatywne pomysły na asortyment sklepu internetowego

porady dla ecommerce
Mały wózek z paczuszkami na klawiaturze komputera.

15 lutego 2024

Otwarcie swojej działalności to marzenie wielu osób. Obecnie nie trzeba wynajmować przestrzeni do sprzedaży swoich usług czy towarów. Wystarczy połączenie z siecią i dobry pomysł. Coraz więcej osób szuka produktów przez internet z powodu wygody i większego wyboru asortymentu. Zastanawiasz się nad otwarciem swojej działalności? Sprawdź, czym handlować przez internet!

Sprzedaż w internecie – produkty popularne czy niszowe?

Sklep internetowy – z czym najlepiej otworzyć? Produkty popularne to takie, które cieszą się zarówno dużym zainteresowaniem, jak i sporym gronem dystrybutorów. Zdecydowanie trudniej jest się wybić, sprzedając coś na nasyconym rynku, choć z drugiej strony, szlaki już przetarto, a konkretna grupa odbiorców tylko czeka na zamiennik znanego produktu, który jest równie efektywny, a np. tańszy. Cieszących się popularnością artykułów i ich odmian jest mnóstwo. Jeśli nie odznaczają się innowacyjnością, tj. lepszym wykonaniem, materiałami czy dodatkową funkcjonalnością, to w większości przypadków nie będą miały szansy na zdobycie popularności. Co więcej, najczęściej sprzedawane artykuły mają uznanie wśród użytkowników i wiele reklam za sobą.

Nisza z kolei to produkt lub usługa na rynku, gdzie potrzeba ich posiadania nie została jeszcze spełniona czy też sami potencjalni klienci nie wiedzą, że takie pragnienie wkrótce się pojawi. Ma to swoje plusy i minusy. Startowanie z działalnością wobec braku zbyt dużej konkurencji, gdy produkt jest nowością na rynku, może być dużą korzyścią dla przedsiębiorcy. Jednak zbudowanie stabilnej bazy odbiorców na podstawie towaru spełniającego nie do końca wyklarowaną potrzebę, nie jest łatwe. Grupa docelowa jest wtedy trudniejsza do ustalenia. Jednak, gdy uda się ją trafnie nakreślić, można wiele zyskać na wejściu ze swoim produktem na rynek.

Rynek e-commerce stale się poszerza. Co się najlepiej sprzedaje przez internet? W tym sektorze można znaleźć wiele produktów, które pojawiają się wraz z nowym sezonem. Tacy sprzedawcy utrzymują się na rynku przez kilka miesięcy, by następnie zniknąć z niego wraz ze swoją ofertą. Jest to nie najgorszy sposób, by dorobić do regularnej sprzedaży lub zajmować się wyłącznie obrotem produktami atrakcyjnymi jedynie w danych sezonach.

Sprzedaż produktów niszowych – poszukiwanie grupy odbiorców

Co można sprzedawać w internecie? Na samym początku warto zacząć od analizy rynku. Nawet podstawowe rozeznanie wśród znajomych i rodziny da pogląd na pomysł na biznes. Oczywiście nie zawsze zdanie samych bliskich oznacza, że należy od razu porzucić plany lub inwestować ogromne pieniądze w sam pomysł. Kolejnym punktem powinno być już bardziej rozbudowane badanie rynku, jednak nie każdy może pozwolić sobie na analizę przygotowaną przez specjalne agencje się tym zajmujące.

Jak jeszcze dowiedzieć się, co opłaca się sprzedawać w internecie? Kolejnym punktem, który pomoże przybliżyć potencjalną grupę odbiorców, jest obserwowanie mediów społecznościowych. Dostęp do nich jest łatwy i darmowy, a wiedza dostępna na portalach jest nie do zastąpienia. W sieci można znaleźć wiele tematycznych grup, które zrzeszają osoby zainteresowane tym samym tematem. Jeśli produkt pasuje do ich zainteresowań, warto zapytać wśród takich społeczności, co o nim uważają.

Produkty niszowe nie oznaczają, że podobnych do nich nie ma wcale. Warto przyjrzeć się konkurencji – jakie błędy popełnia, jaka jest cena ich asortymentu, jak wygląda i czym się wyróżnia ich produkt. Nie warto zaczynać swojego biznesu z wysokimi cenami – chyba że są poparte wysokiej jakości materiałem, wyjątkowym wykonaniem czy konkurencyjnymi możliwościami użytkowania. W innym przypadku zniechęci to grupę odbiorców. Na samym początku należy również pamiętać o tym, że produkt niszowy nie musi przyciągnąć tłumów.

Jak sprawdzić, jakie produkty cieszą się popularnością?

Warto skorzystać z dostępnych narzędzi. Jednym z nich jest Google Trends. Wystarczy wpisać podaną frazę czy słowo kluczowe związane z działalnością, aby system przedstawił wykres popularności wpisywania go w wyszukiwarkę. Dzięki temu można zobaczyć, co w ostatnim czasie zainteresowało użytkowników. Co więcej, wybierając szerszy zakres, można zobaczyć czy występuje tendencja wzrostowa, czy spadkowa.

Szukając konkretnej frazy, można także zweryfikować, czy pomysł na sklep internetowy w ogóle ma sens. W Google Trends jest również podana mapka kraju, na której można zaznaczyć, który region nas szczególnie interesuje. Łatwo też dostrzec popularność fraz, które są wyszukiwane przez użytkowników. Serwis z powodzeniem wspomoże Ciebie i Twoje działania na rzecz nowej działalności.

Produkty, które mają największy potencjał, to nie zawsze te, które przychodzą na myśl po usłyszeniu frazy „sklep internetowy". Ważne w tym przypadku są: określona grupa odbiorcza, zauważalny trend i zainteresowanie danym towarem, a także, czy rynek nie jest nim już przesycony.

Kreatywne pomysły na to, co sprzedawać w internecie

Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na pytanie, co najlepiej sprzedawać w internecie. Na samym początku warto zastanowić się nad swoimi umiejętnościami i zdolnościami. Czasem kreatywny produkt, to coś, co robi się od lat – warto bazować na swojej wiedzy i umiejętnościach. Możliwe, że już wcześniej pojawiła się okazja do pracy z wartościowym towarem. Albo może zna się potrzeby jednej, konkretnej grupy odbiorczej, która tylko czeka na wymarzony produkt? Warto zadać sobie takie pytania przed rozpoczęciem działalności. Daje to przewagę nad sprzedawcami, którzy otworzyli swój sklep internetowy, bazując tylko na trendach.

Jaki sklep internetowy się opłaca? Na rynku pojawiły się działalności, które skupiły się na dawaniu drugiemu życia ubraniom z lumpeksów, a moda vintage od lat podbija ulice miast. Nie wygląda na to, żeby w niedalekiej przyszłości miało się to zmienić. Dziergane czapki czy szaliki, nadanie odzieży drugiego życia, tie-dye, a może własnoręczne szycie? DIY ceni się zawsze, a sprzedawanie ubrań jest dość popularnym zajęciem. Można zacząć przygotowywać własne projekty albo zająć się sprzedażą odzieży z drugiej ręki.

Z ręcznych robótek również biżuteria robiona w zaciszu domowym jest coraz bardziej ceniona. Producenci wykorzystują do tego tanie, lecz efektownie wyglądające kamienie i minerały takie jak bursztyn, agat czy kwarc.

Co jeszcze opłaca się sprzedawać? Ekologiczne podejście do życia to dla wielu osób ważna część ich lifestyle'u. Co więcej, świadomość na temat zmian klimatycznych stale się zwiększa, dlatego zamienniki popularnych produktów w wersji eko będą niedługo jeszcze bardziej poszukiwane i wartościowe. Co sprzedawać? Można nawiązać współpracę z osobami, które zajmują się wykonywaniem ekologicznych artykułów wysokiej jakości. 

Co sprzedawać przez internet? Do jednych z najpopularniejszych odpowiedzi będzie można także zaliczyć ubrania, sprzęt elektroniczny, produkty do pielęgnacji i kosmetyczne czy też wiedzę. Wiele osób szuka w sieci możliwości zdobycia nowych kompetencji. Nie chodzi tylko o wiedzę książkową, ale również o ludzi, którzy pomogą zdobyć nowe informacje. Korepetytorzy czy nauczyciele, coache, a także trenerzy są często wyszukiwani. Jak spieniężyć swoją wiedzę? Warto do tego wykorzystać:

  • webinary;

  • kursy internetowe;

  • e-booki;

  • podcasty.

Popularne pomysły na sprzedawanie w internecie

  1. Dropshipping to jedna z najpopularniejszych opcji sprzedażowych. Na czym dokładniej to polega? Jest to rodzaj usługi e-commerce, gdzie to hurtownia dostarcza produkt do klienta. Przedsiębiorca zakłada sklep internetowy, kontaktuje się z hurtownią w celu nawiązania umowy. Gdy klient zamówi rzecz ze strony, właściciel strony przekazuje informacje do hurtowni, która zajmie się pakowaniem i wysyłką. Właściciel sklepu internetowego staje się pośrednikiem pomiędzy klientem a hurtownią z określoną przez siebie marżą.

  2. Akcesoria do telefonów, tabletów czy laptopów to od lat popularne gadżety, które chętnie kupują klienci. Szczególnie gdy nowy model wychodzi co roku. Na co jest popyt? Etui, mocowania samochodowe i wspomagające pewny chwyt, głośniki Bluetooth, selfie sticki czy ładowarki indukcyjne.

  3. Zabawki i rzeczy dla dzieci to często wyszukiwane frazy, szczególnie w okresie świąt i innych okazji. Poszukiwania wartościowych prezentów dla maluchów to często wiele godzin surfowania po internecie. Co więcej, dzieci szybko rosną, dlatego rodzice stale poszukują nowych ubrań, dodatków, czy zabawek.

  4. Artykuły dla zwierząt – oprócz karm dla zwierzaków, właściciele często sięgają po produkty pielęgnacyjne i zabawki.

  5. Wiele osób kupuje przez sieć również sprzęt RTV i AGD – ekspresy do kawy, mikrofale czy blendery, sprzęt do rozrywki, telefony, konsole, komputery gamingowe i same gry, a także m.in. urządzenia przydatne do pielęgnacji – depilatory, suszarki do włosów, czy prostownice.

Co jeszcze się sprzedaje w internecie? Sam ciekawy pomysł na sklep internetowy nie wystarczy. Trzeba przeprowadzić analizę rynku, aby wiedzieć, czy plan może być wystarczająco prosperujący. Prowadzenie sklepu internetowego to wiele ciężkiej pracy. Warto nad tym się dokładniej zastanowić, szczególnie nad kwestią magazynowania, wysyłki i reklamacji. Dlaczego? Każdy klient e-przedsiębiorstwa ma możliwość zwrotu towaru bez konieczności podania przyczyny. Kupując przez sklep online, nie ma możliwości wzięcia produktu do ręki, aby go sprawdzić. Jeśli chodzi o magazynowanie, to sprzedawcy internetowi nie muszą prowadzić sklepu stacjonarnego, co wiąże się z koniecznością posiadania specjalnie przystosowanego do tego pomieszczenia. Praca w sklepie online to wygoda, jednak zamówiony towar trzeba gdzieś składować. Warto to przemyśleć, decydując się na konkretne produkty.

 

wróć

Przekonaj się, co możesz zyskać
i wypełnij formularz.

Prosta integracja dostosowana do Twojego sklepu

Współpracujemy z Atomstore, IdoSell, Presta Shop, Shoper, WooCommerce, Magento2 lub API.


Dodatkowe funkcjonalności

Odzyskiwanie koszyków, sugestie produktowe, płatności odroczone, zbieranie zgód marketingowych.


Wzrost konwersji koszykowej nawet do 70%*


Widoczność w apce InPost

Finalizacja zakupów w apce InPost Mobile, z której korzysta już ponad 14 mln osób!

*na podstawie analizy danych e-sklepów i raportów wewnętrznych.

Uzupełnienie tego formularza zajmie tylko 1 minutę. Nasz przedstawiciel odezwie się do Ciebie w ciągu 2 dni roboczych.

Potrzebujemy Twojego NIP-u, ponieważ nasza oferta skierowana jest do firm

Dzieje się u nas dużo dobrego. Chcesz być na bieżąco? Jeśli to jeszcze przed Tobą, wyraż zgodę na otrzymywanie od InPost sp. z o. o. informacji o promocjach, produktach i usługach InPost sp. z o. o. innych spółek z Grupy Integrer oraz podmiotów współpracujących z tymi spółkami za pośrednictwem:

Powyższe zgody są dobrowolne. Możesz wycofać je w każdym czasie poprzez wysłanie żądania na następujący adres e-mail: dane_osobowe@inpost.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem. Administratorem Twoich danych osobowych jest InPost sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie (30-727), przy ul. Pana Tadeusza 4. Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych, w tym o przysługujących Ci prawach znajduje się w Polityce Prywatności.