Co według klientów najbardziej liczy się podczas zakupów przez internet? Wygoda, szybka wysyłka, możliwość wyboru i bezpieczeństwo transakcji. Wyjaśnimy, jak to wszystko zapewnić klientom oraz jak wyprzedzić konkurencję wdrażając InPost Pay w swoim sklepie.
Na co klienci zwracają uwagę podczas zakupów przez internet?
Czołowe miejsca w wynikach wyszukiwania, obecność na platformach aukcyjnych i w porównywarkach cen oraz intuicyjna obsługa witryny zwiększają na niej ruch. Te zalety nie zawsze jednak prowadzą do uzyskania dobrej konwersji.
Na różne działania na stronie, w tym składanie zamówień, wpływa m.in. liczba opcji dostawy. Osoby kupujące w internecie pragną same zdecydować, gdzie i kiedy otrzymają nabyty produkt. Właśnie dlatego proponujemy trzy usługi – doręczenie przez kuriera oraz odbiór w PaczkoPunktach i urządzeniach Paczkomat® - które według badań Kantar wybiera aż 94% Polaków.
Oprócz tego ważny jest dostęp do różnych metod płatności. Część nabywców woli płacić online, ale wśród nich znajdą się osoby preferujące odmienne sposoby regulowania należności. Jeśli nie chcesz, żeby Twój klient porzucił koszyk tuż przed finalizacją zamówienia, zapewnij mu jak największy wachlarz możliwości.
Coraz częściej pojawiają się informacje na temat oszustw związanych z zakupami online. Z tego powodu klienci zwracają uwagę na formę zabezpieczenia danych nim zostawią je do transakcji w sklepie.
Jak możesz sobie z tym radzić?
Aby zapewnić swoim klientom komfort podczas zakupów online warto korzystać z platform sprzedażowych. Są to firmy odpłatnie oferujące stworzenie i utrzymanie stron internetowych. Ta możliwość pozwoli Ci nie martwić się o kwestie techniczne oraz dostawy i płatności. Jeśli już masz stronę, wiele platform umożliwi Ci jej przeniesienie na swoje serwery i korzystanie z gotowych i bezpiecznych wtyczek.
Na największych platformach zakupowych, takich jak Atomstore, IdoSell, Prestashop, czy WooCommerce dostępna jest wtyczka pozwalająca również na sprawne wdrożenie usługi InPost Pay. Dzięki temu możesz zaimplementować naszą usługę i cieszyć się korzyściami takimi jak skrócenie ścieżki zakupowej klienta, czy promocją swojej marki w zakładce Zakupy w aplikacji InPost Mobile, z której korzysta już ponad 13 mln użytkowników!
Jeżeli wolisz niezależność, pozostaje Ci samodzielnie zadbać o bezpieczeństwo Twoich danych. W pierwszej kolejności należy zweryfikować, czy w kodzie Twojej witryny są luki, które potencjalnie mogliby wykorzystać hakerzy. Następnie fachowcy usuną ewentualne błędy.
Audyt bezpieczeństwa to coś, co najlepiej robić przynajmniej raz w roku. O takich działaniach warto wspominać np. w zakładce „O firmie”. Poza tym dobrze jest zaprezentować klientom certyfikat szyfrowania połączenia między serwerem a przeglądarką. Certyfikat SSL 3 oraz jego nowsze wersje, TLS 1.0 i kolejne, zapewniają m.in. tylko dwustronną komunikację. Oznacza to, że odbywa się ona wyłącznie między serwerem a urządzeniem użytkownika, sygnał nie jest rozproszony i nie da się go przechwycić. Ponadto połączenie pozostaje zaszyfrowane. Instalacja certyfikatu SSL lub TLS jest płatna. Część firm hostingowych wymaga uruchomienia go samodzielnie. Innym wystarczy zgłosić chęć wdrożenia tego rozwiązania. Po złożeniu zamówienia klienci i tak są przekierowywani na witryny operatorów płatności. Dla zapewnienia bezpieczeństwa zakupów wybierz sprawdzonych usługodawców.
W InPost Pay bezpieczeństwo danych i transakcji jest priorytetem. Są one przechowywane i szyfrowane zgodnie z najwyższymi standardami cyberbezpieczeństwa. Kupujący mogą być pewni, że ich dane i pieniądze są w dobrych rękach.
Jak usługa InPost Pay zadba o komfort i bezpieczeństwo zakupów w Twoim sklepie internetowym?
InPost Pay to usługa skupiająca transakcję w jednym przycisku, dzięki której pokażesz klientom, jak wygodnie i bez obaw można kupować w internecie. Po wdrożeniu naszego systemu goście odwiedzający Twoją stronę zdecydują, czy chcą nabyć daną rzecz po utworzeniu konta użytkownika czy anonimowo. Niezależnie od ich decyzji masz dostęp do wszystkich danych transakcyjnych Twojego e-sklepu.
Rzeczy wkładane do koszyka automatycznie zapisują się w aplikacji. Dzięki temu po skończeniu zakupów wystarczy od razu za nie zapłacić bez przenoszenia się poza InPost Mobile. Klient może w niej też śledzić statusy i historię zamówień a na koniec odbierze produkt od kuriera albo z urządzenia Paczkomat®.
Współpracujemy z platformami, takimi jak Mastercard, Visa, Google Pay, Apple Pay i BLIK. Ich wieloletnie doświadczenie w obsłudze płatności daje nam pewność, że transakcje wykonywane przez InPost Pay są chronione.
InPost Pay to komfort i bezpieczeństwo zakupów w ramach jednej usługi. Z jej pomocą znajdziesz nowych klientów, a dotychczasowych utwierdzisz w przekonaniu, że warto u Ciebie kupować. Spróbuj, a na pewno się nie zawiedziesz! Sprawdź szczegóły na https://inpostpay.pl/biznes lub skontaktuj się ze swoim opiekunem handlowym InPost, aby dowiedzieć się więcej.