Jak założyć wizytówkę Google Moja Firma? Wszystko zaczyna się od konta na platformie, które będzie reprezentować Twoje przedsiębiorstwo. Potem kilka kroków, uzupełnianie danych i gotowe. Czy to na pewno wystarczy? Oto najważniejsze informacje o procesie zakładania wizytówki w Google.
Czym jest wizytówka w Google Moja Firma?
Wizytówka firmy w Google to rodzaj darmowej usługi, która służy do zarządzania informacjami o swoim przedsiębiorstwie w Mapach Google. Pokazują się one w danej wyszukiwarce. Dzięki nim Twój przyszły lub obecny klient otrzymuje skrótowe informacje jak:
- nazwa firmy;
- adres;
- czym jest Twój biznes (restauracja, sklep itp.);
- dane kontaktowe (numer telefonu, witryna internetowa);
- zalety tego miejsca (jak wygląda ruch, jakie są ceny, czy jest przyjazne dzieciom, osobom niepełnosprawnym);
- opinie innych konsumentów.
Wizytówka Google to spore ułatwienie dla użytkowników w poszukiwaniu idealnego sklepu czy np. odpowiedniej restauracji, a dla Ciebie może być to szansa na zainteresowanie swoją firmą wielu potencjalnych klientów.
Dlaczego warto mieć wizytówkę w Google Moja Firma?
Wizytówka firmy w Google to narzędzie, dzięki któremu Twoje przedsiębiorstwo stanie się bardziej widoczne, a to natomiast wpłynie na wzrost zainteresowania wśród klientów i potencjalnych współpracowników. Co więcej, to świetny sposób na budowanie świadomości marki na rynku.
Poza tym taka wizytówka pozwala sprawdzić internautom opinie o m.in. danym producencie czy obsłudze. Dzięki kontu Google Moja Firma użytkownikom wyszukującym konkretne frazy (np. wulkanizacja Kraków) mogą pojawić się propozycje związane z daną lokalizacją, a co za tym idzie, skrócone informacje o markach w postaci wizytówek. Stamtąd krótka droga do Twojej strony internetowej i podstawowych informacji, łącznie z adresem, pod który należy się udać, żeby skorzystać z Twoich usług.
Warto zaznaczyć, że usługa wizytówek Google jest darmowa – zakładając konto, możesz bezpłatnie korzystać z narzędzi udostępnianych w ramach platformy i w ten sposób wpływać na widoczność swojego biznesu.
Google Moja Firma umożliwia także linkowanie do własnej witryny. Oznacza to, że klient zaraz po znalezieniu Cię na mapie przy pomocy wizytówek, jest w stanie przejść na Twoją stronę internetową.
Konto Google Moja Firma wpływa także na wiarygodność danego przedsiębiorcy na rynku. Pozostawione tam informacje pozwalają na szybką weryfikację, sprawdzenie adresu, witryny i oferowanych usług. Dzięki temu klienci mają większe zaufanie do marki.
Co jeszcze zyskuje się z wizytówką Google Moja Firma? Dobrze zoptymalizowana będzie świetnym narzędziem do pozycjonowania Twojej strony internetowej. Ponadto może się ona pojawiać w „lokalnym trójpaku”, czyli w trzech wizytówkach, które widnieją na górze wyszukiwarki po wpisaniu konkretnego hasła.
Zakładanie wizytówki Google krok po kroku
Jak zrobić wizytówkę w Google? Zacznij od konta Google, założonego najlepiej na e-maila Twojej firmy. Następnie uzupełnij informacje o swoim biznesie. To, co powinno się tam znaleźć to:
- nazwa przedsiębiorstwa;
- dane kontaktowe;
- godziny otwarcia.
Jak stworzyć wizytówkę firmy w Google? W kolejnym kroku dodaj kategorie, które najlepiej bezie opisywać to, czym zajmuje się Twoja marka. Wśród przykładów znajdziesz:
- restauracja;
- sklep spożywczy;
- hotel;
- organizator turystyki;
- mechanik samochodowy;
- stowarzyszenie lub organizacja.
Po wypełnieniu formularza następuje weryfikacja wizytówki. Co to takiego? W jej ramach sprawdza się, czy wszystkie podane przez Ciebie informacje są zgodne, a firma prawdziwa. Możesz także zgłosić prawo do własności profilu.
Weryfikacja następuje przez np. telefon, SMS lub e-mail. Bywa, że całość wymaga użycia kilku metod i zajmuje zazwyczaj nie więcej niż 7 dni roboczych. Gdy proces zakończy się pozytywnie, otrzymasz powiadomienie, a wiadomości o marce zostaną zaktualizowane w ciągu kilku tygodni.