System płatności online – czym kierować się przy wyborze rozwiązania dla swojego sklepu internetowego?

porady dla ecommerce
Kobieta trzymająca w dłoni smartfon i kartę. Napis: Wybór systemu płatności online.

03 października 2025

Przed rozpoczęciem sprzedaży w internecie warto pomyśleć o wdrożeniu odpowiedniego systemu płatności online. Jak wybrać platformę, która będzie funkcjonalna i bezpieczna? W tym tekście przedstawiamy kilka kwestii, na które warto zwrócić uwagę, kupując usługę od operatora - pośrednika między klientem a jego bankiem w kontakcie ze sklepem. 

Dlaczego wybór dobrego systemu płatności internetowej jest tak ważny? 

Zakupy online stały się niezwykle popularne. Klienci cenią świat e-commerce przede wszystkim za wygodę i szybkość. Aby zakupy w sieci zapewniały Twoim klientom pozytywne doświadczenia, koniecznym jest zadbać o wiele istotnych kwestii. Oprócz przyjaznej strony czy szybkiej wysyłki, bardzo ważny jest sprawny system płatności elektronicznych. 

Bezpieczeństwo danych i szyfrowanie 

Wybór odpowiedniej infrastruktury do płatności internetowych jest kluczowy dla udanych i bezpiecznych transakcji online. Dobry system do wymiany bezgotówkowej między klientem a sprzedawcą powinien gwarantować, przede wszystkim, wysokiej jakości zabezpieczenia, które chronią dane przed przechwyceniem przez osoby trzecie. 

Korzystanie ze sprawdzonych platform płatniczych o skutecznym szyfrowaniu sprawia, że klienci nie muszą obawiać się utraty danych, a sprzedawcy mogą prowadzić biznes bez większych komplikacji. 

Łatwa obsługa i różnorodność metod płatności 

Dobre systemy płatności internetowej powinny zapewniać również łatwą obsługę. Intuicyjna finalizacja zlecenia pozytywnie wpływa bowiem na doświadczenia zakupowe kupujących. Na dobre wrażenia z transakcji oddziałuje także dostęp do różnych metod płatności, takich jak: 

  • karty płatnicze, 
  • mobilne portfele, 
  • BLIK, 
  • PayPal, 
  • szybkie i tradycyjne przelewy. 

Wielu przedsiębiorców pamięta, aby zapewnić klientom możliwość skorzystania z różnych opcji dostaw (np. doręczenia do domu, punktu odbioru czy naszego automatu Paczkomat®), ale jednocześnie zapomina o wadze wyboru dogodnej płatności. Dlatego warto, aby system oferował współpracę z popularnymi metodami, a integracja przebiegała sprawnie. 

Przy wyborze bramki płatności warto zwrócić uwagę na proces jej wdrożenia i to, jak współpracuje z Twoją platformą sprzedażową. Dobra kompatybilność z oprogramowaniem typu PrestaShop czy WooCommerce pozwala uniknąć wielu technicznych trudności i oszczędza czas właścicieli e-commerce.

Systemy płatności online a koszty, prowizje i dostęp do środków 

Podczas wybierania systemu płatności online, warto wziąć pod uwagę nie tylko oferowane funkcje i udogodnienia, ale także koszty współpracy z Operatorem. 

Korzystanie z bramek płatniczych może wiązać się z różnymi wydatkami, np.: 

  • opłaty transakcyjne w formie prowizji od każdego obsłużonego zlecenia, 

  • stałe obciążenia abonamentowe za korzystanie z systemu płatności, 

  • dodatkowe opłaty za przetwarzanie zwrotów lub reklamacji, 

  • prowizję za konwersję walut w przypadku transakcji zagranicznych, 

  • opłaty za wyjście środków, czyli wypłacanie pieniędzy z konta w systemie płatności na konto bankowe. 

Przy wyborze platformy do płatności elektronicznych dobrze jest dokładnie przeanalizować wszystkie potencjalne obciążenia, które mogą wpływać na rentowność e-biznesu. Dodatkowo warto pamiętać, że stawki prowizyjne nie zawsze są stałe i mogą podlegać negocjacjom.

Jaki system płatności online wybrać dla klientów z zagranicy? 

Planując sprzedaż poza granicami Polski, warto postawić na infrastrukturę przyjazną dla płatności międzynarodowych. 

Aby transakcje z obcokrajowcami przebiegały bezproblemowo, platforma powinna obsługiwać wiele walut. Dzięki temu klienci bez komplikacji zapłacą środkiem płatniczym, obowiązującym w ich kraju, co zwiększa zaufanie wobec sklepu. 

Warto postawić na popularne platformy, takie jak: 

  • PayPal, 

  • Stripe, 

  • Skrill, 

  • Mollie, 

  • Klarna Payment. 

Należy jednak pamiętać, że znajomość i popularność operatorów płatności może różnić się w zależności od lokalizacji. Każda platforma płatnicza może także pobierać odmienną prowizję za przewalutowanie przelewów zza granicy. Dlatego przy wyborze systemu warto dokładnie przeanalizować warunki i koszty korzystania z danej bramki płatniczej.

Czy opinie klientów powinny wpłynąć na nasz wybór operatora płatności internetowych? 

Opinie klientów to jeden z najważniejszych wyznaczników w podejmowaniu wielu decyzji biznesowych. Mają one również znaczenie również przy wyborze operatora płatności internetowych. Informacja zwrotna na temat doświadczeń z platformą pozwala poznać odczucia klientów i ocenić, czy proces zakupowy przebiega bezproblemowo.  

Na podstawie opinii sprzedawca może również zweryfikować poziom integracji systemu płatności z platformą sprzedażową. Czasami konsumenci wskazują uciążliwe mankamenty infrastruktury, których właściciel sklepu nie jest świadomy. 

Kupujący mogą także zwrócić uwagę na jakość obsługi pod kątem komunikacyjnym. Jeśli operator nie informuje o powodzeniu transakcji dostatecznie szybko lub klarownie, klienci mogą mieć wątpliwości co do poprawności realizacji płatności. 

Brak informacji często wywołuje stres bądź frustrację, a takie doświadczenia przeważnie łączone są ze sklepem, a nie platformą płatniczą. Nie warto pozwolić, by negatywne wrażenia wpływały na reputację Twojego biznesu. 

Według strony rankingplatnosci.pl najczęściej wybieranymi operatorami płatności są: PayU, CashBill, Przelewy 24, TPay oraz Autopay. 

Wybór właściwego systemu płatności online – pozostałe kryteria 

Integralność systemu płatności z platformami e-commerce, opłaty transakcyjne oraz dostępne metody płatności to podstawowe aspekty brane pod uwagę przy wyborze systemu płatności online. Warto jednak wiedzieć, że istnieją także inne kryteria oceny takich platform. 

Przy podejmowaniu decyzji o współpracy z operatorem transakcji należy sprawdzić m.in. ile wynosi opłata aktywacyjna. W przypadku większości bramek płatniczych zwykle jest to od kilku do kilkunastu złotych. W niektórych sytuacjach wdrożenie systemu może jednak kosztować znacznie więcej, dlatego przed podpisaniem umowy, warto dokładnie przeanalizować wszystkie warunki. 

Przed wyborem dostawcy systemu dobrze jest także sprawdzić zestawienie najpopularniejszych platform - przykładem może być wspomniany wcześniej rankingplatnosci.pl. W rankingach w Polsce znajdziesz takich operatorów, jak: PayU, Przelewy24 czy Blue Media. Wybór renomowanego dostawcy może korzystnie wpłynąć na wizerunek sklepu, ponieważ przekonanie o bezpieczeństwie i niezawodności systemu przekłada się na zaufanie klientów. 

wróć

Przekonaj się, co możesz zyskać
i wypełnij formularz.

Prosta integracja dostosowana do Twojego sklepu

Współpracujemy z Atomstore, IdoSell, Presta Shop, Shoper, WooCommerce, Magento2 lub API.


Dodatkowe funkcjonalności

Odzyskiwanie koszyków, sugestie produktowe, płatności odroczone, zbieranie zgód marketingowych.


Wzrost konwersji koszykowej nawet do 70%*


Widoczność w apce InPost

Finalizacja zakupów w apce InPost Mobile, z której korzysta już ponad 14 mln osób!

*na podstawie analizy danych e-sklepów i raportów wewnętrznych.

Uzupełnienie tego formularza zajmie tylko 1 minutę. Nasz przedstawiciel odezwie się do Ciebie w ciągu 2 dni roboczych.

Potrzebujemy Twojego NIP-u, ponieważ nasza oferta skierowana jest do firm

Dzieje się u nas dużo dobrego. Chcesz być na bieżąco? Jeśli to jeszcze przed Tobą, wyraż zgodę na otrzymywanie od InPost sp. z o. o. informacji o promocjach, produktach i usługach InPost sp. z o. o. innych spółek z Grupy Integrer oraz podmiotów współpracujących z tymi spółkami za pośrednictwem:

Powyższe zgody są dobrowolne. Możesz wycofać je w każdym czasie poprzez wysłanie żądania na następujący adres e-mail: dane_osobowe@inpost.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem. Administratorem Twoich danych osobowych jest InPost sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie (30-727), przy ul. Pana Tadeusza 4. Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych, w tym o przysługujących Ci prawach znajduje się w Polityce Prywatności.