Jak kupuje pokolenie X? Iksy jako grupa docelowa Twojego e-commerce

porady dla ecommerce
XKSY grupą docelową Twojego ecommerce

01 października 2024

Właściciele e-commerce muszą dobrze poznać preferencje swoich klientów. Nie jest to łatwym zadaniem do wykonania – każda grupa wiekowa podejmuje trochę inne decyzje zakupowe. Jak ustalić strategię sprzedażową i marketingową tak, aby nie pominąć przy tym m.in. pokolenia X? 

Co wyróżnia pokolenie X?

Pokolenie X (nazywane również „pokoleniem zapomnianym” lub „pokoleniem przejściowym”) to grupa ludzi urodzonych w latach 1965-1980. Społeczność ta była świadkiem dynamicznego rozwoju technologii – od komputerów osobistych i telewizji kolorowej, aż po internet oraz smartfony. Chociaż wychowywali się bez internetu, to dzisiaj chętnie z niego korzystają. Lubią media społecznościowe, a zwłaszcza platformę Facebook.

Własnym kontem na Facebooku dysponuje ponad 80% przedstawicieli pokolenia X. Przeglądają tę witrynę sieciową przez wiele godzin, czasami nawet do 40 tygodniowo – to ogromna szansa dla sprzedawców online; swoje działania marketingowe powinni skupić właśnie na tym social media, a nie np. na Instagramie lub TikToku.

Konsumenci reprezentujący pokolenie X cechują się tym, że:

  • doceniają jakościowe i funkcjonalne produkty;

  • ufają markom, które zdobyły ich lojalność już w przeszłości;

  • lubią przejrzyste, krótkie i rzeczowe informacje;

  • są samodzielni i niezależni podczas swoich wyborów;

  • przywiązują wagę do kwestii zdrowotnych;

  • mają specyficzne poczucie humoru.

Wszystkie te informacje da się wykorzystać podczas tworzenia skierowanej do nich oferty. 

Pokolenie X – jak podejmuje decyzje zakupowe?

Członkowie pokolenia X starają się być świadomi produktów, które zamierzają kupić. Zanim podejmą ostateczną decyzję, dokładnie badają wszystkie dostępne opcje, a ponadto:

  • analizują opinie innych użytkowników;

  • czytają recenzje;

  • wykorzystują porównywarki cenowe.

Zależy im na tym, aby dostać jakościowy towar, a przy tym zapłacić możliwie jak najmniej – przemawiają do nich promocje, rabaty i specjalne okazje. Warto uwzględnić to podczas tworzenia strategii marketingowej. Kod -10% od ceny ostatecznej, zawarty w kampanii e-mailowej, zdobędzie ich przychylność.

Iksy nie lubią eksperymentować z nowymi markami. Wolą te, które zdobyły już ich zaufanie. To dlatego, że cenią sobie pozytywne doświadczenia zakupowe. Nie mają cierpliwości do radzenia sobie ze zbędnymi komplikacjami, których dałoby się uniknąć w łatwy sposób. Sprzedawcy online, chcący zdobyć ich lojalność, muszą:

  • zapewnić im dostęp do produktów uwielbianych przez nich firm;

  • zadbać o ich prawidłową charakterystykę na prowadzonej witrynie sieciowej (bez tzw. lania wody).

Zwróciliśmy uwagę, że pokolenie X bardzo ceni sobie niezależność i wolność wyborów. Naszym zdaniem poszukują autentyczności w komunikatach marketingowych, nie ulegają wpływom trendów i sprawnie wychwytują próby manipulacji wizerunkiem marki kupowanej przez nich rzeczy.

Przedstawiciele pokolenia X a zakupy przez internet

Iksy korzystają ze swoich telefonów prawie dwie godziny dziennie. Jak już wspomnieliśmy, czas ten spędzają głównie na sprawdzaniu platform społecznościowych. To ważna informacja, którą da się wykorzystać! 

Przedsiębiorcy sklepów internetowych powinni skupić się na promowaniu własnej oferty na platformie Facebook. Według danych, aż 70% ankietowanych przedstawicieli pokolenia przejściowego wyraża duże zainteresowaniem zakupem produktów, które obserwują w social media – taka konwersja może i nie następuje natychmiastowo, ale jest warta uwagi każdego przedsiębiorcy.

Pokolenie X jako grupa odbiorcza sklepu internetowego

Iksy stanowią niezwykle ważną grupę odbiorczą dla każdego sklepu internetowego.  Są atrakcyjni pod względem sprzedażowym dlatego, że:

  • podejmują decyzje zakupowe nie tylko za siebie, ale również za swoje dzieci;

  • wydają duże kwoty podczas pojedynczych transakcji;

  • kupują przede wszystkim ubrania, sprzęt RTV/AGD, kosmetyki i perfumy oraz inne artykuły przemysłowe.

Zrozumienie pokolenia X pozwoli sklepom online na skuteczne dostosowanie swojej oferty i strategii marketingowej. To poskutkuje zwiększeniem zadowolenia i lojalności konsumentów tej grupy, a tym samym – wyższego współczynnika konwersji!

InPost Pay – usługa, którą doceni pokolenie X!

Czterdziestolatkowie wybierają opcje płatnicze oferujące wysoki poziom bezpieczeństwa. To właśnie pokolenie X stanowi grupę, która docenia łatwość obsługi i intuicyjność wszelkich procesów; nie lubią marnować swojego czasu. Zdajemy sobie z tego sprawę i dzięki temu wiemy jedno – z pewnością spodoba im się nasza nowa usługa!

InPost Pay to płatności i dostawy w jednym. To nasza rewolucja dla świata e-commerce. Stworzyliśmy rozwiązanie, które:

  • upraszcza i skraca proces płatności w sklepach internetowych;

  • działa w ramach popularnej aplikacji InPost Mobile;

  • unifikuje doświadczenia zakupowe pomiędzy różnymi e-shopami.

Więcej na ten temat dowiesz się z naszej oficjalnej strony internetowej. Nie zwlekaj i dołącz do grona sklepów zapewniających wygodne rozwiązania dla wszystkich konsumentów!

wróć

Przekonaj się, co możesz zyskać
i wypełnij formularz.

Prosta integracja dostosowana do Twojego sklepu

Współpracujemy z Atomstore, IdoSell, Presta Shop, Shoper, WooCommerce, Magento2 lub API.


Dodatkowe funkcjonalności

Odzyskiwanie koszyków, sugestie produktowe, płatności odroczone, zbieranie zgód marketingowych.


Wzrost konwersji koszykowej nawet do 70%*


Widoczność w apce InPost

Finalizacja zakupów w apce InPost Mobile, z której korzysta już ponad 14 mln osób!

*na podstawie analizy danych e-sklepów i raportów wewnętrznych.

Uzupełnienie tego formularza zajmie tylko 1 minutę. Nasz przedstawiciel odezwie się do Ciebie w ciągu 2 dni roboczych.

Potrzebujemy Twojego NIP-u, ponieważ nasza oferta skierowana jest do firm

Dzieje się u nas dużo dobrego. Chcesz być na bieżąco? Jeśli to jeszcze przed Tobą, wyraż zgodę na otrzymywanie od InPost sp. z o. o. informacji o promocjach, produktach i usługach InPost sp. z o. o. innych spółek z Grupy Integrer oraz podmiotów współpracujących z tymi spółkami za pośrednictwem:

Powyższe zgody są dobrowolne. Możesz wycofać je w każdym czasie poprzez wysłanie żądania na następujący adres e-mail: dane_osobowe@inpost.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem. Administratorem Twoich danych osobowych jest InPost sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie (30-727), przy ul. Pana Tadeusza 4. Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych, w tym o przysługujących Ci prawach znajduje się w Polityce Prywatności.